Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LC00FX83-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 31.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 08.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 200
- Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
- Degree Programme in International Business and Analytics
- Opettajat
- John Greene
- Vastuuopettaja
- Suvi Moll
- Ryhmät
-
LXE25S1Degree Programme in International Business and Analytics, päivä
-
LXC25S1Degree Programme in International Business and Logistics päivä
- Opintojakso
- LC00FX83
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa
• tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä
• osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Markkinoinnin kilpailukeinot
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi
• Tekoäly markkinoinnissa
Aika ja paikka
Netissä 26.8 alkaen
Oppimateriaalit
Tarjotaan oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
Online-kurssivideot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tarjotaan oppimisympäristössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
130 tuntia
Sisällön jaksotus
Tarjotaan oppimisympäristössä
Lisätietoja opiskelijoille
Tarjotaan oppimisympäristössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarjotaan oppimisympäristössä
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa
• tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä
• osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Markkinoinnin kilpailukeinot
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi
• Tekoäly markkinoinnissa