Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00GD94-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 36
Koulutus
Hyvinvoinnin edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Hyvinvoinnin Edistämisen YAMK
Ryhmät
S3425S6SO
Hyvinvoinnin edistämisen tutkinto-ohjelma, sosiaaliala, ylempi
Opintojakso
SX00GD94

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 05.09.2025 klo 09:00 - 12:15
(3 t 15 min)
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001
Pe 03.10.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001
Pe 31.10.2025 klo 09:00 - 12:15
(3 t 15 min)
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001
Pe 12.12.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tulevaisuusorientoituneet asiakasprosessit sosiaalialalla SX00GD94-3001
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää asiakasprosesseja sosiaalialan eri konteksteissa hyödyntäen ihmislähtöistä, innovatiivista ja tulevaisuusorientoitunutta ajattelua.
Hän ymmärtää asiakasprosessien elinkaaret ja osaa soveltaa osallistavia menetelmiä moninaisissa asiakastilanteissa.
Opiskelija soveltaa yhteiskehittämisen ja -tutkimisen menetelmiä, joilla kehittää palveluita verkostomaisessa työssä asiakkaiden, muiden ammattilaisten ja sidosryhmien kanssa.
Opiskelija pystyy arvioimaan ja kehittämään palveluiden laatua ja vaikuttavuutta suunnitelmallisesti ja kestävällä tavalla.

Sisältö

Sosiaalialan muutosvoimat ja tulevaisuuden trendit, innovatiiviset lähestymistavat ja tutkimusperustaisuuden hyödyntäminen kehittämisessä. Asiakasprosessien elinkaaret ja kontekstisidonnaisuus. Asiakkaiden, sidosryhmien ja ammattilaisten osallistaminen. Kehittämistyön suunnittelu, toteutus ja arviointi. Digitalisaatio asiakastyössä ja palvelujen kehittämisessä. Vaikuttavuuden ja laadun arviointi. Verkostojen hyödyntäminen asiakasprosessien kehittämisessä.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun