Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00GH45-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Maria Paassola
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD25S2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- LD00GH45
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 26.08.2025 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00GH45-3001 |
Online
|
Ti 02.09.2025 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00GH45-3001 |
Online
|
Ti 09.09.2025 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00GH45-3001 |
Online
|
Ti 16.09.2025 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00GH45-3001 |
Online
|
Ti 23.09.2025 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00GH45-3001 |
Online
|
Ti 30.09.2025 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00GH45-3001 |
Online
|
Ti 07.10.2025 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00GH45-3001 |
Online
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
- Tekoäly markkinoinnissa
Aika ja paikka
Opetus tapahtuu Zoomissa
Lopputentti itselle sopivana ajankohtana kampuksella tai tenttivierailuna toisen korkeakoulun Exam-tenttitilassa viikon 40 aikana (uusintamahdollisuudet viikkojen 41 ja 42 aikana)
Oppimateriaalit
Kurssi- ja tenttikirja:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita
Opetusmenetelmät
Viikoittainen luento Zoomissa lukujärjestyksen mukaan
Viikoittaiset kotitehtävät (5 kpl)
Kurssin lopussa tentti
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Lopputentti itselle sopivana ajankohtana kampuksella tai tenttivierailuna toisen korkeakoulun Exam-tenttitilassa viikon 40 aikana
Uusintamahdollisuudet viikkojen 41 ja 42 aikana
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ole yhteydessä opettajaan
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viikoittaiset kotitehtävät (5 kpl)
Lopputentti itselle sopivana ajankohtana viikon 40 aikana
Uusintamahdollisuudet viikkojen 41 ja 42 aikana
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50% arvosanasta kurssitehtävistä
50% arvosanasta lopputentistä