Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa (10 op)
Toteutuksen tunnus: SX00EP42-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 18.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
11.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
- Ryhmät
-
SXH23K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXH23K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- SX00EP42
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, dokumentoida ja arvioida lapsen ja lapsiryhmän oppimista
sekä hyvinvointia tukevaa laaja-alaista ja tavoitteellista, pedagogisesti painottunutta toimintaa. Hän osaa tukea ja rikastuttaa lapsen leikkiä.
Sisältö
Leikkiteoriat, leikin merkitys lapsen oppimisessa, tarinallinen leikki. Varhaiskasvatussuunnitelman
perusteiden mukaisen lapsen laaja-alaisen osaamisen huomiointi ja oppimisen alueet toiminnan suunnittelussa. Ilmiöpohjainen ja tutkiva oppiminen.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, dokumentoida ja arvioida lapsen ja lapsiryhmän oppimista
sekä hyvinvointia tukevaa laaja-alaista ja tavoitteellista, pedagogisesti painottunutta toimintaa. Hän osaa tukea ja rikastuttaa lapsen leikkiä.
Sisältö
Leikkiteoriat, leikin merkitys lapsen oppimisessa, tarinallinen leikki. Varhaiskasvatussuunnitelman
perusteiden mukaisen lapsen laaja-alaisen osaamisen huomiointi ja oppimisen alueet toiminnan suunnittelussa. Ilmiöpohjainen ja tutkiva oppiminen.