Pedagogical Activities in Early Childhood Education (10 ECTS)
Code: SX00EP42-3004
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 30
- Degree programmes
- Social Services
- Groups
-
SXH23K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXH23K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- SX00EP42
Implementation has 18 reservations. Total duration of reservations is 69 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 25.08.2025 time 09:30 - 11:30 (2 h 0 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA6011
Oppimistila
|
Mon 25.08.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Wed 27.08.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Wed 03.09.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Wed 03.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Thu 04.09.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA6017
Oppimistila
|
Thu 04.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Mon 08.09.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPBK030
Liikuntasali
|
Mon 08.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2030
Luovan ilmaisun oppimistila
|
Tue 09.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Tue 16.09.2025 time 08:30 - 14:00 (5 h 30 min) |
LAPSIPROJEKTI, Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2030
Luovan ilmaisun oppimistila
MPA2022 Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide |
Wed 17.09.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2030
Luovan ilmaisun oppimistila
|
Wed 17.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Thu 25.09.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2030
Luovan ilmaisun oppimistila
|
Thu 25.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPBK030
Liikuntasali
|
Thu 09.10.2025 time 08:30 - 14:00 (5 h 30 min) |
VIERAILU MEININKI-PÄIVÄKODISSA Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
|
Thu 30.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Mahdollisuuksien maisemia, Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
|
Mon 03.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Pedagoginen toiminta varhaiskasvatuksessa SX00EP42-3004 |
MPA2029
Vuorovaikutusluokka
|
Objective
The students know how to plan, implement, document and evaluate the learning of a child or a group of children,
as well as plan comprehensive, goal-oriented and pedagogically oriented activities that support well-being. They know how to support and enrich the child's play.
Content
Play theories, the importance of play in the child's learning, storytelling play. Taking the early childhood education plan based transversal competence of the child into account and areas of learning when planning the activities.Phenomenon-based and investigative learning.
Location and time
- n/a
Materials
- n/a
Teaching methods
- n/a
Employer connections
- n/a
Exam schedules
- n/a
International connections
- n/a
Completion alternatives
- n/a
Student workload
- n/a
Content scheduling
- n/a
Further information
- n/a
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
- n/a