Kestävä johtaminen hyvinvoinnin edistämisessä_ (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00FQ15-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.05.2025 - 30.09.2025
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Marjatta Komulainen
- Johanna Holvikivi
- Vastuuopettaja
- Johanna Holvikivi
- Ryhmät
-
S3224S6Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- SX00FQ15
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 04.09.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Kestävä johtaminen hyvinvoinnin edistämisessä SX00FQ15-3001 / ETÄ |
|
Ti 23.09.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Kestävä johtaminen hyvinvoinnin edistämisessä SX00FQ15-3001 / ETÄ |
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teoreettisia perusteita kestävän tulevaisuuden rakentamisessa yksilöllisellä, yhteisöllisellä, yhteiskunnallisella ja planetaarisen hyvinvoinnin tasoilla
- kehittää hyvinvointia edistävää toimintaa yllättävissä ja monimutkaisissa muutoksissa resurssiviisaasti tulevaisuutta ennakoiden ja luonnon kantokykyä kunnioittaen sekä hyödyntäen teknologian, erityisesti tekoälyn kehityksen
- arvioida eettisesti monimutkaisia ilmiöitä ja edistää vastuullisia ratkaisuja sekä sosiaalista vastuuta yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa kestävää hyvinvointia edistettäessä
Sisältö
Hyvinvoinnin käsitteelliset ulottuvuudet sekä kokonaisvaltaiset ja systeemiset hyvinvointiteoriat muutoksen johtamisessa
Yksilön, yhteisön, yhteiskunnan ja planetaarisen hyvinvoinnin yhteydet kestävän tulevaisuuden rakentamisen johtamisessa
Resilienssi ja systeemiajattelu vastuullisessa hyvinvoinnin edistämisen johtamisessa
Teknologian hyödyntäminen kestävässä muutoksessa hyvinvointia edistävässä johtamisessa
Eettiset arvot ja periaatteet vastuullisessa yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa ja kestävän hyvinvoinnin edistämisessä erilaisissa hanke-, projekti- ja kehittämiskonteksteissa ja niiden johtamisessa
Sosiaalinen vastuu johtamisen käytänteissä kestävän hyvinvoinnin edistämisessä
Aika ja paikka
Opntojakso toteutuu verkossa.
Ennakkotehtävä (työskentely ajoittuu kesälle 2025, ennen 4.9.2025, tehtävä tehdään itsenäisesti ilman erillistä ohjausta)
Webinaari 4.9.2025 klo 9-12
Työskentelyä
Webinaari 23.9.2025 klo 9-12
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää:
- ennakkotehtävän
- kaksi webinaaria
- ryhmässä tehtävän kokoavan tehtävän
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tehtävät opintojaksoon liittyen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op eli 127 h työskentelyä
Lisätietoja opiskelijoille
Vaadittavat teot: osallistuminen opetukseen, ennakkotehtävä, ryhmätehtävä (vertaisarvioinnti)
Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen YAMK tutkinnon opiskelijoille. Avoimen AMK;n opiskelijoille varattu 10 paikkaa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön ja osaa soveltaa asioita käytännön johtamisessa. Hän kykenee itsenäisessä tiedon hankintaan, analyysiin ja tulkintaan kuitenkin niin, että kyvyssä soveltaa teoriaa ja käytäntöä yhteen on keskeneräisyyttä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa, analysoi ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky arvioida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen ja kyky analysoida sekä käyttää hankittua osaamistaan. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hän omaa kriittisen, tutkivan, kehittävän ja innovatiivisen näkemyksen johtamiseen ja alan tulevaisuuteen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tulee lopputehtävästä, opintojakson suorittaminen edellyttää kuitenkin kaikkien osoitettujen tehtävien tekemistä osoitettuna ajankohtana.