Siirry suoraan sisältöön

Kestävä johtaminen hyvinvoinnin edistämisessä_ (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00FQ15-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 30.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Marjatta Komulainen
Johanna Holvikivi
Vastuuopettaja
Johanna Holvikivi
Ryhmät
S3224S6
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
SX00FQ15

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 04.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Kestävä johtaminen hyvinvoinnin edistämisessä SX00FQ15-3001 / ETÄ
Ti 23.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Kestävä johtaminen hyvinvoinnin edistämisessä SX00FQ15-3001 / ETÄ
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teoreettisia perusteita kestävän tulevaisuuden rakentamisessa yksilöllisellä, yhteisöllisellä, yhteiskunnallisella ja planetaarisen hyvinvoinnin tasoilla
- kehittää hyvinvointia edistävää toimintaa yllättävissä ja monimutkaisissa muutoksissa resurssiviisaasti tulevaisuutta ennakoiden ja luonnon kantokykyä kunnioittaen sekä hyödyntäen teknologian, erityisesti tekoälyn kehityksen
- arvioida eettisesti monimutkaisia ilmiöitä ja edistää vastuullisia ratkaisuja sekä sosiaalista vastuuta yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa kestävää hyvinvointia edistettäessä

Sisältö

Hyvinvoinnin käsitteelliset ulottuvuudet sekä kokonaisvaltaiset ja systeemiset hyvinvointiteoriat muutoksen johtamisessa

Yksilön, yhteisön, yhteiskunnan ja planetaarisen hyvinvoinnin yhteydet kestävän tulevaisuuden rakentamisen johtamisessa

Resilienssi ja systeemiajattelu vastuullisessa hyvinvoinnin edistämisen johtamisessa

Teknologian hyödyntäminen kestävässä muutoksessa hyvinvointia edistävässä johtamisessa

Eettiset arvot ja periaatteet vastuullisessa yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa ja kestävän hyvinvoinnin edistämisessä erilaisissa hanke-, projekti- ja kehittämiskonteksteissa ja niiden johtamisessa

Sosiaalinen vastuu johtamisen käytänteissä kestävän hyvinvoinnin edistämisessä

Aika ja paikka

Opntojakso toteutuu verkossa.

Ennakkotehtävä (työskentely ajoittuu kesälle 2025, ennen 4.9.2025, tehtävä tehdään itsenäisesti ilman erillistä ohjausta)
Webinaari 4.9.2025 klo 9-12
Työskentelyä
Webinaari 23.9.2025 klo 9-12

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää:
- ennakkotehtävän
- kaksi webinaaria
- ryhmässä tehtävän kokoavan tehtävän

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tehtävät opintojaksoon liittyen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op eli 127 h työskentelyä

Lisätietoja opiskelijoille

Vaadittavat teot: osallistuminen opetukseen, ennakkotehtävä, ryhmätehtävä (vertaisarvioinnti)


Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen YAMK tutkinnon opiskelijoille. Avoimen AMK;n opiskelijoille varattu 10 paikkaa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön ja osaa soveltaa asioita käytännön johtamisessa. Hän kykenee itsenäisessä tiedon hankintaan, analyysiin ja tulkintaan kuitenkin niin, että kyvyssä soveltaa teoriaa ja käytäntöä yhteen on keskeneräisyyttä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa, analysoi ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky arvioida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen ja kyky analysoida sekä käyttää hankittua osaamistaan. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hän omaa kriittisen, tutkivan, kehittävän ja innovatiivisen näkemyksen johtamiseen ja alan tulevaisuuteen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tulee lopputehtävästä, opintojakson suorittaminen edellyttää kuitenkin kaikkien osoitettujen tehtävien tekemistä osoitettuna ajankohtana.

Siirry alkuun