Siirry suoraan sisältöön

XR-käyttöliittymät (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED36-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.05.2024 - 20.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tania Chumaira
Vastuuopettaja
Tania Chumaira
Ryhmät
KXE22S1XR
XR Design
Opintojakso
KX00ED36

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 84 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 02.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Pe 03.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ma 06.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ti 07.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ke 08.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Pe 10.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ma 13.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ti 14.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ke 15.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
To 16.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Pe 17.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ma 20.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön.

Sisältö

- käytettävyys ja käyttöliittymien suunnitteluperiaatteet
- XR-käyttöliittymien toteuttamiseen tarvittavien sovellusten hallinta
- käyttöliittymäelementtien tuonti pelimoottoriin ja niiden toiminnallisuuden ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön hyvin. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön hyvin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön kiitettävästi. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojakso ”Graafinen suunnittelu”.

Siirry alkuun