Siirry suoraan sisältöön

Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KQ00BT62-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 09.02.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juha Ainoa
Vastuuopettaja
Juha Ainoa
Ryhmät
KXE21S1TM
Teollinen muotoilu
Opintojakso
KQ00BT62

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 84 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 17.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
To 18.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Pe 19.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Ke 24.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
To 25.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Pe 26.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Ke 31.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
To 01.02.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Pe 02.02.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Ke 07.02.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
To 08.02.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Pe 09.02.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminen KQ00BT62-3008
ARP68 Oppimistila 2
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa muotoilun yrityksen kilpailutekijänä ja osana yrityksen strategista päätöksentekoprosessia. Hän oppii havaitsemaan uusia tuotemahdollisuuksia sekä hahmottamaan uusien tuotteiden kehitysprosessia.
Opiskelija saa perustiedot hallitun yrityskuvan eri osa-alueista ja sen merkityksestä mm. yrityksen toiminnassa, tuotevalikoimassa, palveluissa sekä markkinoinnin että muotoilun näkökulmasta. Opiskelija tutustuu tuotteiden, yrityksen graafisen ulkoasun, fyysisen ympäristön sekä toimintatapojen muodostaman kokonaisuuden hallintaan.

Sisältö

- Muotoilu yrityksen kilpailutekijänä ja strategisessa päätöksenteossa
- Muotoilun integrointi liiketoimintaprosesseihin
- Yrityksen muotoilustrategian mukainen tuotevalikoima
- Visuaalinen kommunikaatio yritysorganisaatioissa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet hyvin. Opiskelija osaa selittää ammattimaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida ammattimaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoima. Opiskelija osaa soveltaa yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet erinomaisesti. Opiskelija osaa selittää erinomaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida erinomaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa. Opiskelija osaa soveltaa erinomaisesti yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.

Siirry alkuun