Siirry suoraan sisältöön

Sensorisen integraation ongelmat ja lapsen toimintakyky (B-osa) (6 op)

Toteutuksen tunnus: LS00EX17-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.12.2022 - 15.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.01.2023 - 05.06.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2022) -Täydennyskoulutus- ja yrityspalvelut
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Mira Lönnqvist
Vastuuopettaja
Mira Lönnqvist
Opintojakso
LS00EX17
Toteutukselle LS00EX17-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Koulutuksen käytyään osallistuja ymmärtää systemaattisen tiedonkeruun merkityksen sensorisen integraation ongelmien arvioinnissa sekä miten sensorisen integraation ongelmat vaikuttavat lapsen toimintakykyyn.

Sisältö

Neuroanatomian ja -fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn
Sensorisen integraation teoria osana lapsen toimintakykyä (mm. aistisäätelyn ongelmat ja aistipohjaiset motoriset vaikeudet.)
Aistitiedon käsittely sensomotoristen perusvalmiuksien kehityksen perustana ja normitettujen ja strukturoitujen menetelmien käyttö arvioinnissa.
Aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen toimintakykyyn osallistumisen ja suoritusten tasolla.

Koulutus sisältää yhdeksän (9) koulutuspäivää, joista kolme (3) toteutuu etäyhteydellä (ZOOM).

Koulutus sisältää itsenäistä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä (Moodle) mm. neuroanatomian ja -fysiologian opinnot kokonaan verkossa. Lisäksi osallistuja perehtyy kirjallisuuteen ja tekee kirjalliset raportit liittyen omaan asiakastapaukseensa. Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä.

Koulutuksen suorittaminen edellyttää osallistumista kaikkiin koulutuspäiviin sekä tehtävien toteuttamista hyväksytysti.

Koulutus sisältää SPM- ja SPM-P (Sensory Processing Measure/ Pre-school) - arviointimenetelmän käytön ja tulkinnan. Osallistujalla tulee olla koulutuksen aikana käytössään SPM ja SPM-P- käsikirjat sekä arviointimenetelmään liittyvät kyselylomakkeet.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sensorisen Integraation Terapian Yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa.

Mikäli tavoitteenasi on opiskella SI-terapeutiksi, johdantotaso koostuu A- ja B-osista. Sensorisen integraation ongelmat ja lapsen toimintakyky, 6 op on koulutuksen B-osa.

Aika ja paikka

16.1.2023 klo 8.30 - 16.00 Orientaatio ja johdanto koulutukseen
25. - 26.4.2023 klo 8.30 - 16.00
17.1. - 3.2.2023 itsenäinen opiskelu digitaalisessa Moodle-oppimisympäristössä
Neuroanatomian ja -fysiologian opinnot
1 opintopistettä
Opetuspäivät Metropolian Myllypuron kampuksella
6. - 8.2.2023 klo 8.30 - 16.00
27. - 28.3.2023 klo 8.30 - 16.00
5.6.2023 klo 8.30 - 16.00

Opetusmenetelmät

Neuroanatomian ja -fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn
Sensorisen integraation teoria osana lapsen toimintakykyä (mm. aistisäätelyn ongelmat ja aistipohjaiset motoriset vaikeudet.)
Aistitiedon käsittely sensomotoristen perusvalmiuksien kehityksen perustana ja normitettujen ja strukturoitujen menetelmien käyttö arvioinnissa.
Aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen toimintakykyyn osallistumisen ja suoritusten tasolla.
Koulutus sisältää SPM- ja SPM-P (Sensory Processing Measure/ Pre-school) -arviointimenetelmän käytön ja tulkinnan. Osallistujalla tulee olla koulutuksen aikana käytössään

SPM-käsikirja
SPM-P-käsikirja 
arviointimenetelmään liittyvät kyselylomakkeet.
Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä. 

Koulutuksen suorittaminen edellyttää osallistumista kaikkiin koulutuspäiviin sekä tehtävien toteuttamista hyväksytysti.

Lisätietoja opiskelijoille

Koulutus on maksullista täydennyskoulutusta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Esitietovaatimukset

Koulutus on maksullista täydennyskoulutusta

Siirry alkuun