Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH77-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.12.2021 - 09.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2022 - 13.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Hellman
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Opintojakso
LD00EH77
Toteutukselle LD00EH77-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.

Sisältö

- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Työmuodot

• Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 20p. suoritettuna
• Markkinointiviestijnnän kehityssuunnitelma (2-3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-60p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-20p.

Aika ja paikka

Online Zoom https://metropolia.zoom.us/j/2032869322 - tarkempi aikataulu Omassa tammikuun alussa. Ensimmäinen yhteinen sessio vkolla neljä, ennakotehtävä vkolla 3.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

• Luentomateriaalit
• Inbound certificate: A free online certification with videos, transcripts slides and additional readings.
• Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2017, 5th Edition Required Resources and Readings:

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektityö yritykselle (omavalintainen kohdeyritys)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä, ennakotehtävän deadline vkolla 4, projektityön deadline vkolla 9 ja vertaisarvioinnin deadline vkolla 10
Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 20p. suoritettuna
• kehityssuunnitelma (2-3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-60p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-20p.
• Jokainen arvioitava osa-alue on suoritettava hyväksytysti ja palautettava/esitettävä alla olevan aikataulun mukaisesti.
• Tehtävä uusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.

Kansainväliset yhteydet

ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op

Luennot 20 tuntia
Itsenäinen työ/projektityö 110 tuntia

Sisällön jaksotus

• Itsenäinen ennakkotehtävä: HubSpot Inbound sertifikaatti, palautus Omaan

• Kurssin esittely
• Markkinoinnin ja markkinointiviestinnän suunnittelu
• Nykytila-analyysi
• Brief: Projektityö, osa 1.

• Asiakashankinta
• Brief: Projektityö, osa 2.

• Konversion kehittäminen
• Verkkopalvelun ja sisältömarkkinoinnin kehittäminen
• Brief: Projektityö, osa 3.

• Lisämyynnin kehittäminen
• Brief: Projektityö, osa 4.

• Jakaminen/some
• Brief: Projektityö, osa 4.
• Seuranta, ajoitus ja budjetti

• Brief: Projektityö, osa 5.
• Projektityön video/brief koskien videotyökaluja ja videon työstämistä
• Projektitöiden vertaisarviointi brief

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssin perustuu projektityöhön jonka eri osa-alueita työstetään kurssin aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennakkotehtävä
Projektityö
Vertaisarviointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Siirry alkuun