Siirry suoraan sisältöön

Grafiikkaohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG89-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 11.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.10.2022 - 18.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Antti Laiho
Antti Veräjänkorva
Ryhmät
TVT20-PE
Pelisovellukset
Opintojakso
TX00CG89
Toteutukselle TX00CG89-3008 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..

Sisältö

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming

Siirry alkuun