Siirry suoraan sisältöön

Mediapalveluiden suunnittelu ja kehittäminen (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00DK46-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.08.2019 - 02.09.2019

Ajoitus

03.09.2019 - 25.11.2019

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Digitaalisten mediapalveluiden tutkinto-ohjelma YAMK

Opettaja

  • Liisa Seppänen

Vastuuopettaja

Liisa Seppänen

Ryhmät

  • K1119S6
    Digitaalisten mediapalvelujen tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opiskelija osaa konseptoida mediatuotteen tai -palvelun. Opiskelija tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmiä ja osaa valita kehitysprojektiin tarkoituksenmukaiset menetelmät. Opiskelija osaa arvioida käyttöliittymien käytettävyyttä. Opiskelija osaa analysoida mediapalveluiden ominaisuuksia suunnitellun käyttötarkoituksen näkökulmasta. Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan mediatuotteiden ja -palveluiden suunnittelu- ja kehitystyössä. Opiskelija tuntee digitaalisen mediajulkaisemisen teknologiaympäristöä ja osaa ottaa suunnittelutyössä huomioon teknologian rajoituksia ja mahdollisuuksia. Opiskelija osaa tarkastella media-alan tilaa ja tulevaisuutta analyyttisesti.

Sisältö

- digitaalisten mediapalveluiden luova suunnitteluprosessi
- käyttäjäkeskeinen suunnittelu
- käytettävyys ja käyttöliittymät
- media-alan tila ja kehitystrendit
- medialiiketoiminnan kenttä, teknologiaympäristö, arvoketjut ja ansaintalogiikat

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävissä puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävissä puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät ryhmässä ja yksilötyönä