Mediapalveluiden suunnittelu ja kehittäminen (15 op)
Toteutuksen tunnus: KX00DK46-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.08.2019 - 02.09.2019
Ajoitus
03.09.2019 - 25.11.2019
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Digitaalisten mediapalveluiden tutkinto-ohjelma YAMK
Opettaja
- Liisa Seppänen
Vastuuopettaja
Liisa Seppänen
Ryhmät
-
K1119S6Digitaalisten mediapalvelujen tutkinto-ohjelma ylempi
Tavoitteet
Opiskelija osaa konseptoida mediatuotteen tai -palvelun. Opiskelija tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmiä ja osaa valita kehitysprojektiin tarkoituksenmukaiset menetelmät. Opiskelija osaa arvioida käyttöliittymien käytettävyyttä. Opiskelija osaa analysoida mediapalveluiden ominaisuuksia suunnitellun käyttötarkoituksen näkökulmasta. Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan mediatuotteiden ja -palveluiden suunnittelu- ja kehitystyössä. Opiskelija tuntee digitaalisen mediajulkaisemisen teknologiaympäristöä ja osaa ottaa suunnittelutyössä huomioon teknologian rajoituksia ja mahdollisuuksia. Opiskelija osaa tarkastella media-alan tilaa ja tulevaisuutta analyyttisesti.
Sisältö
- digitaalisten mediapalveluiden luova suunnitteluprosessi
- käyttäjäkeskeinen suunnittelu
- käytettävyys ja käyttöliittymät
- media-alan tila ja kehitystrendit
- medialiiketoiminnan kenttä, teknologiaympäristö, arvoketjut ja ansaintalogiikat
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävissä puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua oppimistehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävissä puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät ryhmässä ja yksilötyönä