Palvelumuotoilu (10 op)
Toteutuksen tunnus: KM00DB25-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2019 - 01.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee asiakaskeskeisen lähestymistavan palveluiden kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumuotoilun suunnitteluprosessin vaiheet ja osaa valita eri vaiheisiin sopivat menetelmät. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.
Sisältö
- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus
Työmuodot
Projektityöskentely ja opiskelu
Itsenäinen tiedonhaku ja opiskelu oman osaamisen syventämiseksi
Aika ja paikka
Tukesim-luokka ti-pe 3.9.-13.12.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Valitaan opiskelijoiden kanssa yhdessä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi, tehtävien arviointi, vertaisopetuksen arviointi
1–2 Tee sovitut työt ja oppimistehtävät, ei ohjausta
3–4 Tee sovitut työt, auta muita, jousta omista rooleistasi, ole paikalla, hanki itsenäisesti tietoa, jaa osaamisesi muille, pyri laatuun
5 Edellisten lisäksi: ota suuri vastuu projekteista ja kaikkien kehittymisestä, tee huippujälkeä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Oma-aloitteista opiskelua. Opiskelija saavuttaa opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen. Kyky pohtia prosesseja palvelumuotoilun näkökulmasta.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla