Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (10 op)

Toteutuksen tunnus: KM00DB25-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2019 - 01.09.2019

Ajoitus

26.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Viestinnän tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Juhana Kokkonen

Vastuuopettaja

Juhana Kokkonen

Ryhmät

  • KXD17S1DV
    Digitaalinen viestintä, S17

Tavoitteet

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee asiakaskeskeisen lähestymistavan palveluiden kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumuotoilun suunnitteluprosessin vaiheet ja osaa valita eri vaiheisiin sopivat menetelmät. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.

Sisältö

- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus

Aika ja paikka

Tukesim-luokka ti-pe 3.9.-13.12.

Oppimateriaalit

Valitaan opiskelijoiden kanssa yhdessä

Opetusmenetelmät

Projektityöskentely ja opiskelu
Itsenäinen tiedonhaku ja opiskelu oman osaamisen syventämiseksi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Oma-aloitteista opiskelua. Opiskelija saavuttaa opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen. Kyky pohtia prosesseja palvelumuotoilun näkökulmasta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi, tehtävien arviointi, vertaisopetuksen arviointi
1–2 Tee sovitut työt ja oppimistehtävät, ei ohjausta
3–4 Tee sovitut työt, auta muita, jousta omista rooleistasi, ole paikalla, hanki itsenäisesti tietoa, jaa osaamisesi muille, pyri laatuun
5 Edellisten lisäksi: ota suuri vastuu projekteista ja kaikkien kehittymisestä, tee huippujälkeä