Siirry suoraan sisältöön

Teknis-taiteellisen organisaation osaamisen kehittäminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: K000EZ95

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Korkeakoulu
Metropolia

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa organisaatioteorian keskeiset käsitteet.
• hankkia ja soveltaa teknis-taiteellisten organisaatioiden kehittämiseen liittyvää tietoa.
• huomioida erilaiset toimijat työskentelyssään ja soveltaa tasa-arvoisuuden ja yhdenvertaisuuden periaatteita.
• edistää työhyvinvointia tukevaa toimintaa työyhteisössä.
• huomioida diversiteetin johtamisteemat teknis-taiteellisessa työyhteisössä.
• tunnistaa muutoksen johtamisen keskeiset käsitteet, mallit ja teoriat.
• tunnistaa viestinnän merkityksen projektien muutostilanteissa.
• tarkastella muutosta sekä henkilöstön että johdon näkökulmista.
• suunnitella ja toteuttaa kehittämisprojektin raportoinnin ja ymmärtää kehittämisprojektin arvioinnin merkityksen.

Sisältö

• Organisaatioteoria
• Oppiva organisaatio
• Muutosjohtaminen
• Perehdyttäminen ja työhön opastaminen
• Oppiminen prosessina
• Projekti

Esitietovaatimukset

Esitysteknisten tuotantoprosessien suunnittelu -opintojakson aiempi tai samanaikainen suoritus tai vastaava aiemmin hankittu osaaminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa organisaatioteorian keskeiset käsitteet ja osaa hankkia tietoa teknis-taiteellisen organisaation kehittämiseen. Opiskelija huomioi erilaiset toimijat ja tunnistaa tasa-arvoisuuden ja yhdenvertaisuuden periaatteita työssään. Opiskelija ymmärtää työhyvinvointia tukevan toiminnan merkityksen työyhteisössä ja tuntee diversiteetin johtamista. Opiskelija tuntee perehdyttämisen ja työhön opastamisen käsitteet. Opiskelija hahmottaa muutoksen johtamisen keskeiset teoriat eri henkilöstöryhmien ja viestinnän näkökulmasta. Opiskelija osaa raportoida kehittämisprojektin tulokset.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee organisaatioteorian keskeiset käsitteet ja ymmärtää teknis-taiteellisen organisaation kehittämistarpeita. Hän osaa hankkia tietoa kehittämistyön tueksi. Opiskelija huomioi erilaiset toimijat ja soveltaa tasa-arvoisuuden ja yhdenvertaisuuden periaatteita työssään. Opiskelija edistää työhyvinvointia työyhteisössä ja ymmärtää diversiteetin johtamista. Opiskelija tuntee perehdyttämisen ja työhön opastamisen käsitteet ja käytänteet. Opiskelija tuntee muutoksen johtamisen keskeiset teoriat ja mallit eri henkilöstöryhmien ja viestinnän näkökulmasta. Opiskelija osaa raportoida kehittämisprojektin tulokset ja osaa reflektoida työtään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa organisaatioteorian keskeiset käsitteet ja ymmärtää teknis-taiteellisen organisaation kehittämistarpeita. Hän osaa hankkia tietoa ja soveltaa sitä teknis-taiteellisen organisaation kehittämisessä. Opiskelija huomioi erilaiset toimijat ja soveltaa tasa-arvoisuuden ja yhdenvertaisuuden periaatteita työssään. Opiskelija kehittää työhyvinvointia työyhteisössä ja osaa hyödyntää diversiteetin johtamisteemoja työssään. Opiskelija hallitsee perehdyttämisen ja työhön opastamisen käsitteet ja käytänteet. Opiskelija osaa muutoksen johtamisen keskeiset teoriat ja mallit ja osaa viestiä muutoksesta eri henkilöstöryhmille. Opiskelija osaa raportoida kehittämisprojektin tulokset jäsennellysti ja osaa analyyttisesti reflektoida työtään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa organisaatioteorian keskeiset käsitteet ja osaa hankkia tietoa teknis-taiteellisen organisaation kehittämiseen. Opiskelija huomioi erilaiset toimijat ja tunnistaa tasa-arvoisuuden ja yhdenvertaisuuden periaatteita työssään. Opiskelija ymmärtää työhyvinvoinnin tukevan toiminnan työyhteisössä ja tuntee diversiteetin johtamisteemat. Opiskelija tuntee perehdyttämis- ja työhön opastamisen käsitteet. Opiskelija hahmottaa muutoksen johtamisen keskeiset teoriat eri henkilöstöryhmien ja viestinnän näkökulmasta. Opiskelija osaa raportoida kehittämisprojektin tulokset.

Siirry alkuun