Siirry suoraan sisältöön

Terveyden edistämisen suunnittelu, toteutus ja arviointi 2Laajuus (10 op)

Opintojakson tunnus: S000DK30

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa soveltaa terveyden edistämisen teorioita ja näyttöön perustuvaa tietoa terveyttä edistävän ohjelman suunnittelussa ja arvioinnissa
- tuntee ja osaa hyödyntää menetelmiä terveyserojen kaventamiseksi terveyden edistämisessä
- osaa arvioida terveyden edistämisen toiminnan tuloksia ja vaikutuksia ja käyttää soveltuvia tutkimusmenetelmiä
- hallitsee terveys- ja hyvinvointivaikutusten ennakkoarvioinnin käytännöt
- uudistaa terveyden edistämisen käytäntöjä näyttöön perustuvasti

Sisältö

Terveyden edistämisen tarpeenmukainen kohdentaminen väestöryhmissä innovatiivisella ja kokeilevalla työotteella.
Kohderyhmien osallistaminen ja käyttäjälähtöinen palvelujen kehittäminen.
Terveyden edistämisen intervention suunnittelu ja arviointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun