Tutkimuksellisen kehittämistyön lähtökohdat ja prosessitLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: S000CF37
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen kehittämistyön lähtökohdat ja merkityksen organisaation kehittämistoiminnassa. Opiskelija osaa käyttää systemaattista tiedonhankintaa osana näyttöön perustuvaa toimintaa ja arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja käyttöä käytännön TKI-toiminnassa. Opiskelija osaa keskeiset tutkimuksellisen kehittämistyön prosessit ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä opinnäytetyön prosessisissa.
Sisältö
- tutkimuksellisen kehittämistyön lähtökohdat
- tutkimuksellisen kehittämistyön prosessit
- projektitoiminnan lähtökohdat ja prosessi
- systemaattinen tiedonhaku osana näyttöön perustuva toimintaa
- tutkimuksellisen kehittämistyön etiikka
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää tutkimuksellisen kehittämistyön lähtökohdat ja merkityksen organisaation kehittämistoiminnassa. Opiskelija osaa hyödyntää systemaattista tiedonhankintaa osana näyttöön perustuvaa toimintaa ja arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja käyttöä käytännön TKI-toiminnassa. Opiskelija tietää tutkimukselliseen kehittämistyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja osaa soveltaa tietoa opinnäytetyön prosessissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää ja ymmärtää tutkimuksellisen kehittämistyön lähtökohdat ja merkityksen organisaation kehittämistoiminnassa. Opiskelija osaa hyödyntää systemaattista tiedonhankintaa osana näyttöön perustuvaa toimintaa ja arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja käyttöä käytännön TKI-toiminnassa. Opiskelija ymmärtää tutkimukselliseen kehittämistyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja osaa soveltaa tietoa opinnäytetyön prosessissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää kriittisesti tutkimuksellisen kehittämistyön lähtökohdat ja merkityksen organisaation kehittämistoiminnassa. Opiskelija osaa perustellusti hyödyntää systemaattista tiedonhankintaa osana näyttöön perustuvaa toimintaa ja arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja käyttöä käytännön TKI-toiminnassa. Opiskelija hallitsee tutkimukselliseen kehittämistyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja osaa soveltaa tietoa opinnäytetyön prosessissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tietää tutkimuksellisen kehittämistyön lähtökohdat ja merkityksen organisaation kehittämistoiminnassa. Opiskelija osaa hyödyntää systemaattista tiedonhankintaa osana näyttöön perustuvaa toimintaa ja arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja käyttöä käytännön TKI-toiminnassa. Opiskelija tietää tutkimukselliseen kehittämistyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja osaa soveltaa tietoa opinnäytetyön prosessissa.
Lisätiedot
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Jos opiskelija on suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon tai tiedekorkeakoulun syventävät aineopinnot (60 op), opiskelijalle myönnetään ahot tutkimus-, kehitys- ja innovaatio-opinnoista (10 op). Opinnäytetyöstä voidaan myöntää AHOT aikaisemman ylemmän korkeakoulututkinnon perusteella tutkintosäännön mukaisin ehdoin.