Siirry suoraan sisältöön

Esinekonservoinnin projekti IILaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: KI00CO60

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää projektityyppisen työn luonteen konservoinnissa ja projektityöhön sisältyvät vaatimukset koskien sopimuksia, aikatauluja, työn suunnittelua, projektin hallintaa, dokumentointia. Opiskelija ymmärtää projektityöskentelyn periaatteet ja osaa huomioida projektiin liittyvän viestinnän sekä erilaisten sidosryhmien kanssa toimimisen merkityksen. Opiskelija ymmärtää yhteistyötaitojen ja sidosryhmätoiminnan merkityksen. Opiskelija syventää oman alansa osaamista ja pystyy arvioimaan omaa osaamistaan projektin osana. Opiskelija harjaantuu hankkimaan ja muokkaamaan tietoa eri lähteistä ja suhteuttamaan aiemman tiedon uuteen tietoon.

Sisältö

Työelämän kanssa yhteistyössä tehtävä projekti, joka voi koostua erilaisista konservaattorin ja museotyöntekijän tehtävistä museokentällä tai yksityisasiakkaiden kanssa. Se voi olla konservoinnin näkökulmasta tehtyä inventointia, kokoelman vauriokartoitusta, olosuhdekartoitusta, varastointisuunnittelua, käytännön konservointityötä jne.

Esitietovaatimukset

Ei

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.

Siirry alkuun