Psykofyysinen fysioterapia 2 (3 op)
Toteutuksen tunnus: SF00BB71-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 06.12.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2014-2015) Hyvinvointi, tutkintokokonaisuus
- Toimipiste
- Vanha viertotie 23
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Fysioterapian koulutusohjelma
- Opettajat
- Ulla Härkönen
- Sirpa Ahola
- Vastuuopettaja
- Ulla Härkönen
- Ryhmät
-
SF14K1Fysioterapian koulutusohjelma
- Opintojakso
- SF00BB71
Tavoitteet
Opiskelija osaa luoda ja kehittää vastavuoroisen terapiasuhteen asiakkaan kanssa.
Opiskelija käyttää voimavara- ja motivaatioanalyyseja asiakkaan resurssien arvioinnissa
fysioterapian toteutuksen perustana. Opiskelija osaa valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia kehotietoisuuden arviointikeinoja. Opiskelija osaa valita ja käyttää erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia asiakkaan kehotietoisuutta ja toimintakykyä kehittäviä fysioterapian menetelmiä.
Sisältö
Terapeuttinen vuorovaikutussuhde fysioterapiassa
Kehotietoisuuden edistäminen ja itsetuntemus
Kehotietoisuuden arviointikeinot
Mielen tasapainon edistäminen kehotietoisuuden avulla
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, ohjatut harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentit 7.4.2016 klo 12.30 -15.45 ja 21.4. klo 12.30 -15.45
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
osallistuminen, ryhmätentti