Siirry suoraan sisältöön

Psykofyysinen fysioterapia 2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: SF00BB71-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2015 - 06.12.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2014-2015) Hyvinvointi, tutkintokokonaisuus
Toimipiste
Vanha viertotie 23
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Fysioterapian koulutusohjelma
Opettajat
Ulla Härkönen
Sirpa Ahola
Vastuuopettaja
Ulla Härkönen
Ryhmät
SF14K1
Fysioterapian koulutusohjelma
Opintojakso
SF00BB71
Toteutukselle SF00BB71-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa luoda ja kehittää vastavuoroisen terapiasuhteen asiakkaan kanssa.
Opiskelija käyttää voimavara- ja motivaatioanalyyseja asiakkaan resurssien arvioinnissa
fysioterapian toteutuksen perustana. Opiskelija osaa valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia kehotietoisuuden arviointikeinoja. Opiskelija osaa valita ja käyttää erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia asiakkaan kehotietoisuutta ja toimintakykyä kehittäviä fysioterapian menetelmiä.

Sisältö

Terapeuttinen vuorovaikutussuhde fysioterapiassa
Kehotietoisuuden edistäminen ja itsetuntemus
Kehotietoisuuden arviointikeinot
Mielen tasapainon edistäminen kehotietoisuuden avulla

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, ohjatut harjoitukset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentit 7.4.2016 klo 12.30 -15.45 ja 21.4. klo 12.30 -15.45

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

osallistuminen, ryhmätentti

Siirry alkuun