Siirry suoraan sisältöön

Psykofyysinen fysioterapia 2Laajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: SF00BB71

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa luoda ja kehittää vastavuoroisen terapiasuhteen asiakkaan kanssa.
Opiskelija käyttää voimavara- ja motivaatioanalyyseja asiakkaan resurssien arvioinnissa
fysioterapian toteutuksen perustana. Opiskelija osaa valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia kehotietoisuuden arviointikeinoja. Opiskelija osaa valita ja käyttää erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia asiakkaan kehotietoisuutta ja toimintakykyä kehittäviä fysioterapian menetelmiä.

Sisältö

Terapeuttinen vuorovaikutussuhde fysioterapiassa
Kehotietoisuuden edistäminen ja itsetuntemus
Kehotietoisuuden arviointikeinot
Mielen tasapainon edistäminen kehotietoisuuden avulla

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.

Siirry alkuun