Laboratoriomenetelmät kehittyvässä kliinisessä laboratoriossa (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000CP04-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2020 - 13.12.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.01.2021 - 17.03.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK) (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
Aika ja paikka
Toteutus ajalla 20.1.-17.3.2021
Viikko 3 ke 20.1. klo16-18 Online-Kurssin esittely
Viikko 4 ke 27.1. klo 16-17 Online-tunti
Viikko 5 ke 3.2. klo 16-17 Online-tunti
Viikko 6 ke 10.2. klo 16-17 Online-Tutorointi
Viikko 8 ke 24.2. klo 16-17 Online-Tutorointi
Viikko 11 ke 17.3. kl 16-19 Online-Seminaari
Oppimateriaalit
Moodle oppimisympäristö, jossa ovat opintojakson materiaalit, tehtävät ja keskustelut
Kontaktiopiskelu verkon kautta.
Opintojakson opetuskieli englanti
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The course has three sections and three assesment tasks, comprising the following credits:
1.New methods in the clinical laboratory (2 cr)
The student makes a written assignment on a chosen method
The student writes an evaluation of another assignment
Evaluation 0 - 5
2.Printed Electronics in Clinical Applications and POC-tests (1,5 cr)
The student makes a plan for development
Evaluation Passed/Failed
3.Clinical Mass Spectrometry, (1,5 cr)
http://clinchem.aaccjnls.org/content/62/1
The students make a moodle page in Finnish with material taken from Clinical Chemistry Jan 2016
Evaluation Passed/Failed
The course completion requires:
• active engagement with the course material
• completing compulsory assessment tasks detailed above
The course evaluation is based on adequately achieving learning outcomes as evidenced in
the assessment tasks.
Assessment criteria:
Failed
The student does not anticipate the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student cannot describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Satisfactory 1-2
The student is able to recognise the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student can describe the implementation and development of new clinical laboratory methods.
Good 3-4
The student keeps up with the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams.
The student is able to plan, implement and develop new clinical laboratory methods.
Excellent 5
The student anticipates the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams.
The student is able to plan, execute and evaluate the implementation and development of clinical laboratory methods.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäinen työskentely 80 %
Tutoriaalit ja luennot 10 %
Sisällön jaksotus
Opitojakso koostuu kolmesta osasta ja kolmesta tehtävästä.
Opetusmenetelmät
Verkko-opiskelu
Kehittämistehtävä
Aktivoiva luennot
Seminaari
Lisätietoja opiskelijoille
Anssi Mähönen (Savonia), Ulla Penttinen (Novia) ja Jaana Hofren (OAMK)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa uusien laboratoriomenetelmien kehityssuunnat omalla asiantuntijuusalueellaan.
Opiskelija osaa kuvata kliinisen laboratoriotyön menetelmien käyttöönottoa ja kehittämistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija seuraa uusien laboratoriomenetelmien kehitystä omalla asiantuntijuusalueellaan ja soveltaa tietoa moniammatillisissa tiimeissä.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kliinisen laboratoriotyön menetelmien käyttöönottoa ja kehittämistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ennakoi uusien laboratoriomenetelmien kehitystä omalla asiantuntijuusalueellaan ja soveltaa tietoa moniammatillisissa tiimeissä.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida kliinisen laboratoriotyön menetelmien käyttöönottoa ja kehittämistä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Opiskelija ei tunnista uusien laboratoriomenetelmien kehityssuuntia omalla asiantuntijuusalueellaan. Opiskelija ei osaa kuvata kliinisen laboratoriotyön menetelmien käyttöönottoa ja kehittämistä.
Lisätiedot
Anssi Mähönen (Savonia), Ulla Penttinen (Novia) ja Jaana Hofren (OAMK)