Facilitative Leadership (5 ECTS)
Code: KD00DN38-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2019 - 31.07.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.10.2019 - 07.11.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 18
- Degree programmes
- Professional Specialisation Studies in Digital Data in Communication, Media and Journalism
- Course
- KD00DN38
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee yhteistoiminnan ja ryhmäprosessien suunnittelun ja toteutuksen menetelmiä
• osaa käyttää tarkoitukseen soveltuvia fasilitoinnin menetelmiä, jotka auttavat työryhmää työskentelemään yhdessä tuloksellisesti
• ymmärtää osallistujien roolien ja tehtävien moninaisuutta
• osaa mahdollistaa ryhmän jäsenten täysipainoisen osallistumisen
• osaa kehittää oman ja ryhmän jäsenten työmotivaatiota ja edistää ammattitaidon kehittymistä
Content
• rikastavan ja rakentavan työyhteisön edellytysten luominen
• yhteistoiminnan ja ryhmäprosessin suunnittelun ja toteuttamisen menetelmät ja prosessit
• menetelmät, joilla ryhmä ohjataan toivottaviin tuloksiin
• oman ammattitaidon kehittämisen välineet
• työryhmän motivaation ja ammattitaidon kehittämisen välineet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.
Assessment criteria, good (3)
Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.