Siirry suoraan sisältöön

XR-palveluiden muotoilu (15 op)

Toteutuksen tunnus: KD00DM99-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 31.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettajat
Ale Torkkel
Markku Luotonen
Vastuuopettaja
Ale Torkkel
Opintojakso
KD00DM99
Toteutukselle KD00DM99-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija oppii palvelumuotoilun perusteet ja osaa hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä XR-palveluiden ja -ympäristöjen kehityksessä ja toteutuksessa. Opiskelija osaa muotoilla ja toteuttaa interaktiivisia XR-ympäristöjä ja niiden käyttöliittymiä. Opiskelija ymmärtää hyvän käyttäjäkokemuksen merkityksen. Opiskelija osaa toimia ammattimaisesti asiakasprojekteissa.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään palvelumuotoiluun, käyttäjäkokemukseen ja käyttöliittymien suunnitteluun toteuttamalla XR-ympäristössä toimiva palvelukonsepti.

- palvelumuotoilun perusteet
- käyttöliittymäsuunnittelu
- käyttäjäkokemus
- esteettömyys
- pelillisyys
- asiakasyhteistyö
- 3D-mallinnustyökalut ja XR-työkalut
- todellisen ympäristön mallintaminen virtuaalitilaan
- pelimoottoriosaaminen
- idean esittely ja myyminen
- XR-teknologiat, VR/AR/MR
- XR-ympäristön ja -palvelun suunnittelu sekä toteutus

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla täytyy olla suoritettuna opintojaksot ”XR Design 1”,” XR Design 2” ja “XR-tuotteen suunnittelu”.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Siirry alkuun