Ohjelmoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00DM96-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.05.2020 - 31.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- kulu virtuaali::muotoilu
- Vastuuopettaja
- Ale Torkkel
- Ryhmät
-
KXE18S1XRXR Design
-
KXD18S1XRXR Design, S18
- Opintojakso
- KD00DM96
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Tuntee yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavaa peruskoodia ja ymmärtää koodin merkityksen sovelluksen toiminnassa. Opiskelija tuntee ohjelmointiosaamisen hankinnan käytännöt.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan XR-ympäristössä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
- ohjelmointi osana maailmaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi 3D-mallinnusohjelmistojen työkaluna
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-toteutusten perusohjelmointi
- Modular Programming
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Esitietovaatimukset
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.