Siirry suoraan sisältöön

Viihteen, musiikin ja urheilun markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LX00FZ65-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 11.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
19.05.2025 - 31.07.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 140
Koulutus
Degree Programme in International Business and Logistics
Degree Programme in European Business Administration
Opettajat
William Simcoe
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
LITO_VV
Vapaastivalittavat, liiketalous
Opintojakso
LX00FZ65
Toteutukselle LX00FZ65-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

• Tutustua erilaisiin strategisiin vaihtoehtoihin ja toteutuksiin eri toimialoilla, kulttuureissa ja/tai organisaatiotyypeissä keskittyen erityisesti viihteen, musiikin ja urheilun markkinointiin
• Soveltaa aiempia opetussuunnitelman osia erityisessä kontekstissa
• Erikoistua tiettyyn alaan - kehittää markkinointisuunnitelmia, liiketoimintamalleja ja aloittaa opinnäytetyön ja mahdollisesti jopa uran perustan luominen

Sisältö

• Markkinointikatsaus
• Strategisen johtamisen katsaus
• Yleinen viihdemarkkinointi, johtaminen ja toiminta
• Katsaus erilaisiin viihde- ja media-aloihin.
• Yleisö asiakkaina - myös erilaiset kulttuurit, alakulttuurit, tutkimus jne.
• Viihteen markkinointimix ja brändäys
• Integroitu ja konvergentti myynninedistämisviestintä
• Teollisuuden sovellukset ja johtamiskysymykset - esim. tapahtumien johtaminen
• Musiikkiteollisuus / markkinointi Musiikki vs. esitysmarkkinointi
• Urheilumarkkinointi
• Katsojien ymmärtäminen asiakkaina
• Sisäiset / ulkoiset epävarmuustekijät
• Segmentointi, kohdentaminen ja asemointi urheilussa
• Myynninedistämistoiminnan (viestinnän) yhdistelmä

Aika ja paikka

Location is online - timing to be announced

Oppimateriaalit

Opetus on englanniksi.

Opetusmenetelmät

Opetus on englanniksi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetus on englanniksi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opetus on englanniksi.

Kansainvälisyys

-A look at International Management
-The audience as customers – also different cultures, sub-cultures, research, etc.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetus on englanniksi.

Sisällön jaksotus

Course Gantt Chart provided first day of program

Lisätietoja opiskelijoille

OBJECTIVES
-To explore the various strategic options and implementations in different industries, cultures, and/or types of organizations with a specialized project focused on entertainment, music or sports marketing
- To apply previous curriculum elements to a specific context
-To specialize in a specific area – develop marketing plans, business models and begin the foundations of a thesis and even possibly a career

PREREQUISITES - very good command of English language at least first year marketing course, research, and a course in management is an advantage

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opetus on englanniksi.

Esitietovaatimukset

Markkinointi ja Johtamisen perusteet tai vastaavat opinnot

Siirry alkuun