Health Care and Social Services and Finnish as a Second Language 1 (B1) (5 cr)
Code: XX00FV52-3002
General information
- Enrollment
-
13.09.2025 - 12.10.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
06.10.2025 - 21.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Health Care
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Higher Education Preparatory Program for Immigrants, Health Care and Social Services
- Teachers
- Sanna Saarivuo
- Mari Lindroos
- Teacher in charge
- Mari Lindroos
- Groups
-
MS11C25SKorkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, sosiaali- ja terveysala
- Course
- XX00FV52
Objective
The students know basic facts related to working in the field of health care and social services in Finland. The students recognize and know how to use key concepts of the field. They also identify the professional variety of the field. Finnish language proficiency level: B1.1 (CEFR).
Content
The course introduces key concepts and service systems of health care and social services. It provides students with the frames of reference in nursing. The students also learn to search for field-related information. The course includes studies of professional vocabulary and essential structures in Finnish language.
Location and time
Opetuksen tarkemmat tiedot löytyvät lukujärjestyksestä.
Materials
Opettajan osoittama materiali.
Opetuksessa käytetään moodle-alustaa ja materiaali löytyy sieltä.
Teaching methods
Kontaktiopetus
Itsenäinen työskentely
Pienryhmätyöskentely
Exam schedules
Ks. lukujärjestys
Completion alternatives
Avoimen amk:n kautta voi osallistua opetukseen.
Student workload
1 op = 27 h opiskelijana tehtyä työtä. Näin ollen 5 op= 135 h opiskelijan työskenteyä. Tämä siäsltää opetuksen sekä itsenäisen työskentelyn.
Content scheduling
Katso lukujäjestys.
Opintojakso sisältää sekä suomen kielen että sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän opetusta ja opiskelua.
Further information
Opintojakson opettajat ovat:
- suomen kieli: Sanna Saarivuo
- sote-opinnot: Mari Lindroos
Tekoälyä voi käyttää apuna ideoiden keksimisessä kirjoitustehtäviin, mutta se ei saa korvata omaa ajattelua ja kirjoittamista. Jos käytät tekoälyä, kerro siitä avoimesti. Tekoälyn käytön salaaminen on vilppiä. Kun käytät tekoälyä, tutustu Metropolian tekoälyohjeisiin (https://opiskelija.oma.metropolia.fi/delegate/desktop_web_content_attachment/attachment/9923680) ja toimi niiden mukaan. Olet itse vastuussa ohjeiden noudattamisesta.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student has achieved the course objectives fairly. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and understands the conditions of knowledge and skills development.
Assessment criteria, good (3)
Student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Student is able to use well the course concepts and to apply his/her knowledge in study and work situations. Student is able to analyze his/her own knowledge and skills.
Assessment criteria, excellent (5)
Student has achieved the objectives of the course with excellent marks. Student masters commendably the course subject area’s concepts and is able to make justified and fluent analysis on course subject area. Students is well prepared to apply his/her knowledge and skills in study and work situations. Student is able to analyze the competencies of the study field and the development of his/her own knowledge and skills.
Assessment criteria, approved/failed
Student has achieved the course objectives. Student is able to identify and use the course subject area’s concepts and to put to use his/her knowledge and skills.
Assessment methods and criteria
Itsenäinen tehtävä hyv/ hyl
Arvosana (0-5) annetaan suomenkielen suoritusten perusteella.