Moniammatillinen dialogi ja arviointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FD59-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, kulttuuriala)
- Opettajat
- Sanna Kivijärvi
- LeighAnne Rauhala
- Ryhmät
-
S2324S6Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, sote
-
K1224S6Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, kulttuuri
- Opintojakso
- S000FD59
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 23.01.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Multidiciplinary Dialogue and Evaluation S000FD59-3002 |
MPB6008
Oppimistila
|
To 23.01.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Multidiciplinary Dialogue and Evaluation S000FD59-3002 |
MPBK029
Peilisali
|
To 15.05.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Multidiciplinary Dialogue and Evaluation S000FD59-3002 |
MPA6021
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija kykenee reflektoimaan ja tarkastelemaan kriittisesti omaa ammattialaansa, sen toimintakulttuureja ja käytäntöjä sekä niiden taustalla vaikuttavia teoreettisia käsityksiä. Hän pystyy hankkimaan luotettavaa tietoa suhteessa luovuuteen, osallisuuteen, oppimiseen, hyvinvointiin ja terveyden edistämiseen sekä soveltamaan tutkimustietoa työelämäkäytänteitä kehittäessään. Hän osaa rakentaa kultuurihyvinvointialaa uudistavaa ammatillista toimintakulttuuria vuorovaikutuksessa eri alojen ammattilaisten kanssa.
Opiskelija kykenee analysoimaan kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä ja niihin vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa kehittää rakenteita sekä soveltaa niitä koskevaa ymmärrystään käytäntöön asiantuntijatehtävissä, esimiestyössä ja johtamisessa.
Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.?Opiskelija tuntee kulttuurihyvinvointialan kannalta oleellisen lainsäädännön, suositukset ja ohjelmat sekä osaa hyödyntää tietoa alan systemaattisessa kehittämisessä.
Opiskelija kykenee kehittämään omaa ammatillista ajatteluaan moniammatillisessa dialogisessa vuorovaikutuksessa. Hän osaa johtaa moniammatillisia projekteja, koordinoida verkostoja ja tuotteistaa omaa osaamistaan. Opiskelija kykenee hyödyntämään digitaalisuutta ja viestimään erilaisissa ympäristöissä kulttuurihyvinvointialan kehittämiseksi.
Sisältö
Tulevaisuuden ennakointi, kulttuurin saavutettavuus ja yhdenvertaisuus; toimijuus; kulttuurihyvinvointiin liittyvä lainsäädäntö sekä esimerkkejä erilaisista menetelmistä, käytänteistä ja malleista; dialogi ammatillisessa yhteistyössä; reflektointi itsenäisesti ja ryhmässä, monialaisuuden johtaminen; prosessijohtaminen; prosessien arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa jäsennellä ja arvioida luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän tuntee kulttuurihyvinvointialan kannalta oleellisen lainsäädännön, suositukset ja ohjelmat sekä osaa hyödyntää tietoa alan kehittämisessä.
Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämistoimia sekä soveltaa niitä käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.?
Hän pystyy perustelemaan luotettavaan tutkimus- ja kehittämistietoon kytkeytyen työelämäkäytänteitä koskevia kehittämisajatuksiaan. Hän osaa viestiä vuorovaikutuksessa rakentavasti ja perustelemaan kriittisesti omia näkökulmiaan huomioiden moniammatillisessa keskustelussa. Hän osaa tarkastella yhteiskunnan ja organisaatioiden rakenteita, jotka vaikuttavat luovuuden, kulttuurin ja taiteen hyödyntämiseen hyvinvoinnin tukena sekä kehittää ratkaisuja niihin moniammatillisessa yhteistyössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa analysoida kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän tuntee kulttuurihyvinvointialan kannalta oleellisen lainsäädännön, suositukset ja ohjelmat sekä osaa hyödyntää tietoa alan systemaattisessa kehittämisessä.
Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa niitä monipuolisesti käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija osaa hankkia monipuolisesti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista.
Hän pystyy perustelemaan luotettavaan tutkimus- ja kehittämistietoon kytkeytyen työelämäkäytänteitä koskevia kehittämisajatuksiaan. Hän osaa viestiä vuorovaikutuksessa rakentavasti ja perustelemaan kriittisesti omia näkökulmiaan huomioiden moniammatillisessa keskustelussa. Hän osaa tarkastella kriittisesti yhteiskunnan ja organisaatioiden rakenteita, jotka vaikuttavat luovuuden, kulttuurin ja taiteen hyödyntämiseen hyvinvoinnin tukena sekä kehittää uusia ratkaisuja niihin moniammatillisessa yhteistyössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida kriittisesti ja kehittää edelleen erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida kriittisesti ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän tuntee kulttuurihyvinvointialan kannalta oleellisen lainsäädännön, suositukset ja ohjelmat sekä osaa hyödyntää tietoa alan systemaattisessa kehittämisessä.
Hän osaa suunnitella ja viedä käytäntöön vaativia rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa ymmärrystään asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia, innovatiivisia palveluja ja menetelmiä hyödyntäen moniammatillista yhteistyötä ja verkostoja. Opiskelija osaa hankkia kattavasti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista niin palvelujen tilaajan kuin tuottajan näkökulmasta.
Hän pystyy perustelemaan luotettavaan tutkimus- ja kehittämistietoon kytkeytyen työelämäkäytänteitä koskevia kehittämisajatuksiaan. Hän osaa viestiä vuorovaikutuksessa rakentavasti ja perustelemaan kriittisesti omia näkökulmiaan huomioiden moniammatillisessa keskustelussa. Hän osaa tarkastella kriittisesti yhteiskunnan ja organisaatioiden rakenteita, jotka vaikuttavat luovuuden, kulttuurin ja taiteen hyödyntämiseen hyvinvoinnin tukena sekä kehittää uusia, innovatiivisia ratkaisuja niihin moniammatillisessa yhteistyössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa jäsennellä ja arvioida luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän tuntee kulttuurihyvinvointialan kannalta oleellisen lainsäädännön, suositukset ja ohjelmat sekä osaa hyödyntää tietoa alan kehittämisessä.
Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämistoimia sekä soveltaa niitä käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.?
Hän pystyy perustelemaan luotettavaan tutkimus- ja kehittämistietoon kytkeytyen työelämäkäytänteitä koskevia kehittämisajatuksiaan. Hän osaa viestiä vuorovaikutuksessa rakentavasti ja perustelemaan kriittisesti omia näkökulmiaan huomioiden moniammatillisessa keskustelussa. Hän osaa tarkastella yhteiskunnan ja organisaatioiden rakenteita, jotka vaikuttavat luovuuden, kulttuurin ja taiteen hyödyntämiseen hyvinvoinnin tukena sekä kehittää ratkaisuja niihin moniammatillisessa yhteistyössä.