Planning the bachelor’s thesis and English (5 cr)
Code: SX00EP19-3008
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.02.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Markus Neuvonen
- Niina Pietilä
- Minna Kalajoki
- Taina Valkeapää
- Anu Pellinen
- Mona Laine
- Tiina Lehto-Lundén
- hyvinvointi sosiaaliala
- Jyrki Konkka
- Katja Ihamäki
- Milla Karvonen
- Eveliina Korpela
- Miia Ojanen
- Sini Vuojärvi
- Ulla Saukkonen
- Jukka Törnroos
- Teacher in charge
- Niina Pietilä
- Groups
-
SXH23K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXH23K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- SX00EP19
Implementation has 21 reservations. Total duration of reservations is 53 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 28.02.2025 time 12:00 - 13:30 (1 h 30 min) |
Opinnäytetyön ideointipaja, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Tue 18.03.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Opinnäytetyöinfo, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
MPA4011
Luentosali
|
Tue 18.03.2025 time 10:30 - 12:00 (1 h 30 min) |
Opinnäytetyöinfo, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
MPA4011
Luentosali
|
Tue 18.03.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
MPA1010
Metropolia-sali
|
Thu 20.03.2025 time 13:00 - 14:30 (1 h 30 min) |
Tutkimuksellinen vai monimuotoinen opinnäytetyö, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Fri 21.03.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Englanti, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
MPA4011
Luentosali
|
Wed 26.03.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Tutkimuskysymyksen ja kehittämistehtävän viritteleminen, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Mon 31.03.2025 time 14:00 - 15:00 (1 h 0 min) |
Työelämäkumppanipaja, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Wed 02.04.2025 time 16:15 - 17:45 (1 h 30 min) |
Tekstinohjauspaja, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Thu 03.04.2025 time 13:00 - 14:00 (1 h 0 min) |
Ohjauspaja, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Wed 09.04.2025 time 13:00 - 14:00 (1 h 0 min) |
Ohjauspaja, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Wed 09.04.2025 time 16:15 - 17:45 (1 h 30 min) |
Tekstinohjauspaja Zoomissa, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Mon 14.04.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
MPA4011
Luentosali
|
Tue 15.04.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Englannin suulliset esitykset, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
MPA2019
Oppimistila
|
Wed 16.04.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Englannin suulliset esitykset, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
MPA2019
Oppimistila
|
Wed 16.04.2025 time 16:15 - 17:45 (1 h 30 min) |
Tekstinohjauspaja Zoomissa, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Thu 17.04.2025 time 12:00 - 13:00 (1 h 0 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Wed 07.05.2025 time 16:15 - 17:45 (1 h 30 min) |
Tekstinohjauspaja Zoomissa, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Wed 14.05.2025 time 16:15 - 17:45 (1 h 30 min) |
Tekstinohjauspaja Zoomissa, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Mon 26.05.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Seminaari, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
|
Tue 27.05.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Seminaari, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3008 |
Objective
The students justify the starting points of their thesis from the point of view of developing their own professional field. The students cooperate in various work life networks with representatives, instructors and students of working life. They draw up a viable plan for the thesis based on critical information gathering and creative solutions. They act in accordance with the principles of professional and research ethics. The students use international research literature to draw up the plan. The students become acquainted with the reading and working with scientific texts and the practices of academic writing.
Content
The Bachelor's thesis process. The current development needs of the field. Cooperative negotiations with work life representatives, network-like work and peer support. Obtaining information while examining international research literature. Justified choice of work practices and methods. Method guidance, textual guidance and data acquisition. Communicating research and development activities. Drawing up a literary review and a preliminary research plan for their presentation at a seminar. Questions related to the research permit and the consent of the participants.
In English: learning the professional vocabulary. Reading and working on a scientific text.
Communicating the topic of the thesis in English.
Location and time
Opintojaksototeutus on tarkoitettu ensisijaisesti SXH23K1 ja SXH23K2 ryhmien opiskelijoille, jotka aloittavat opinnäytetyöprosessin (opinnäytetyön kirjoittamisen) keväällä 2025.
AIKATAULUMUUTOKSET MAHDOLLISIA!
Opinnäytetyön ideointipaja pe 28.2.2025 klo 12 - 13.30 (Miia Ojanen, Jyrki Konkka pakollinen, Zoomissa
- Tapaamisessa mm. käydään keskustelua ja ideoidaan opinnäytetyön aihetta tai kehitellään jo olemassa olevaa aihetta eteenpäin.
- Opinnäytetyön työelämäkumppaniin ja sen hakemiseen liittyvää asiaa/kehittelyä
Opinnäytetyön aloitus kampuksella 18.3. klo 9 - 15
klo 9-10.30 Kirjoittamissparrausta (Eveliina Korpela)
klo 10.45 - 12 Opinnäytetyöinfo (Niina Pietilä ja Miia Ojanen)
klo 13-15 Tietoperustan ohjeet ja opinnäytetyön lähteet (Miia Ojanen)
- Info, opintojakson aloitus, opinnäytetyöprosessi, aikataulut
- Pakollinen läsnäolo
Opinnäytetyön menetelmällisten valintojen perustelut, kriittinen ajattelu Jyrki Konkka 14.4.2024 klo 10 - 11.30 (pakollinen), kampuksella
Teemapajat
Tutkimuksellinen vai monimuotoinen opinnäytetyö / Miia Ojanen 20.3 klo 13-14.30/Zoomissa
Tutkimuskysymyksen ja kehittämistehtävän viritteleminen / Jyrki Konkka 26.3. 10 - 11.30
Työelämäkumppanipaja /Niina Pietilä 31.3. klo 14-15/ Zoomissa
Ohjauspajat opiskelijoiden kysymysten pohjalta: Zoomissa
Miia Ojanen to 3.4 klo 13-14
Niina Pietilä ke 9.4. klo 13-14
Jyrki Konkka to 17.4. klo 12-13
Opiskelija osallistuu vähintään yhteen pajaan.
SEMINAARITYÖSKENTELY (pakollinen läsnäolo)
Suunnitteluseminaari 26.ja/tai 27.5.2025
Englanti / Minna Kalajoki (pakollinen)
opetus ja ohjaus 21.3. klo 12.30-14.00
suulliset esitykset: 15.4. klo 8.30-16.00 ja 16.4. klo 8.30-16.00
TEKSTINOHJAUSPAJAT / Eveliina Korpelan tekstinohjauspajat ovat Zoomissa
ke 2.4. klo 16.15 – 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 9.4. klo 16.15 – 17.45 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 16.4. klo 16.15 - 17.45 Lähteiden hyödyntäminen ja viittaustekniikka
ke 7.5. klo 16.15 – 17.45 Opinnäytetyön rakenne ja aineiston kuljettaminen osana tekstiä
ke 14.5. klo 16.15 - 17.45 Kirjoittamisen blokit ja niiden purkaminen
Huom. tarjolla myös muut kaikille Metropolian opiskelijoille avoimet tekstinohjauksen pajat (aikataulut tarkentuvat)
TIEDONHAKUPAJAT/ kirjasto
- aikataulut tarkentuvat
Mikäli opiskelijalla on päätös yksilöllisestä tuesta, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin mahdollisimman pian.
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset.
Materials
-
Teaching methods
Lähiopetus
Työpajat
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Content scheduling
-
Further information
Esitietovaatimukset: Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot:
- Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen,
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet
- Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot on joko suoritettu tai ne suoritetaan samaan aikaan opinnäytetyön kirjoittamisen aloittamisen kanssa.
Huomioithan, että opinnäytetyön tekeminen jatkuu syksyllä 2025 kahdella seuraavalla opinnäytetyön opintojaksolla.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Qualifications
The following courses need to have been completed by the students: Basics of research and development and Advanced research and development.
Further information
The course includes 2 ECTS credit English studies.
The students of the early childhood education path will choose the topic of their thesis in the context of early childhood education.
Objective
The students justify the starting points of their thesis from the point of view of developing their own professional field. The students cooperate in various work life networks with representatives, instructors and students of working life. They draw up a viable plan for the thesis based on critical information gathering and creative solutions. They act in accordance with the principles of professional and research ethics. The students use international research literature to draw up the plan. The students become acquainted with the reading and working with scientific texts and the practices of academic writing.
Content
The Bachelor's thesis process. The current development needs of the field. Cooperative negotiations with work life representatives, network-like work and peer support. Obtaining information while examining international research literature. Justified choice of work practices and methods. Method guidance, textual guidance and data acquisition. Communicating research and development activities. Drawing up a literary review and a preliminary research plan for their presentation at a seminar. Questions related to the research permit and the consent of the participants.
In English: learning the professional vocabulary. Reading and working on a scientific text.
Communicating the topic of the thesis in English.
Further information
The course includes 2 ECTS credit English studies.
The students of the early childhood education path will choose the topic of their thesis in the context of early childhood education.
Qualifications
The following courses need to have been completed by the students: Basics of research and development and Advanced research and development.