Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH77-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 09.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.03.2025 - 18.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Maria Paassola
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD24K2
Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
LD00EH77

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 19 t 30 min.

Aika Aihe Tila
To 20.03.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017 - opetus Zoomissa
Opetus Zoomissa
To 27.03.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017
Opetus Zoomissa
To 03.04.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017
Opetus Zoomissa
To 10.04.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017
Opetus Zoomissa
To 17.04.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017
Opetus Zoomissa
To 24.04.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017
Opetus Zoomissa
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.

Sisältö

- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset

Aika ja paikka

Opetuskerrat Zoomin välityksellä

Oppimateriaalit

Ei erillistä kurssi/tenttikirjaa, mutta kirjasuosituksia aiheesta kiinnostuneille:

Barry, P. 2012. The advertising concept book: Think now, design later : a complete guide to creative ideas, strategies and campaigns. 2nd ed., revised and expanded. London: Thames & Hudson.

Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S. & Lloyd, J. 2021. Marketing communications. Second edition. Abingdon, Oxon ; New York, NY: Routledge.

Juska, J. M. 2022. Integrated marketing communication: Advertising and promotion in a digital world. Second edition. New York, NY: Routledge.

Pelsmacker, P. d., Geuens, M. & Bergh, J. v. d. 2021. Marketing communications: A European perspective. Seventh edition. Harlow, England: Pearson.

Smith, P. R. & Zook, Z. 2024. Marketing communications: Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies. Eighth edition. London: Kogan Page.

Opetusmenetelmät

Luennot
Kampanjaraportti
Kampanjan pitchaus
Muut opettajan osoittamat tehtävät

Kaikki tehtävät tulee olla palautettuna kurssiarvosanan saamiseksi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kampanjan rakentaminen yritykselle

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tehtävien tekeminen ja palauttaminen ilman luento-osallistumista

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Viikoittaiset luennot Zoomissa
Isoimmat kurssitehtävien palautukset huhti-toukokuun vaihteessa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssitehtävien palautus: tarkemmat arviointikriteerit löytyvät OMA:sta

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun