Markkinointiviestinnän kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH77-3017
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 09.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
17.03.2025 - 18.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Maria Paassola
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD24K2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- LD00EH77
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 19 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 20.03.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017 - opetus Zoomissa |
Opetus Zoomissa
|
To 27.03.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017 |
Opetus Zoomissa
|
To 03.04.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017 |
Opetus Zoomissa
|
To 10.04.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017 |
Opetus Zoomissa
|
To 17.04.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017 |
Opetus Zoomissa
|
To 24.04.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3017 |
Opetus Zoomissa
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.
Sisältö
- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset
Aika ja paikka
Opetuskerrat Zoomin välityksellä
Oppimateriaalit
Ei erillistä kurssi/tenttikirjaa, mutta kirjasuosituksia aiheesta kiinnostuneille:
Barry, P. 2012. The advertising concept book: Think now, design later : a complete guide to creative ideas, strategies and campaigns. 2nd ed., revised and expanded. London: Thames & Hudson.
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S. & Lloyd, J. 2021. Marketing communications. Second edition. Abingdon, Oxon ; New York, NY: Routledge.
Juska, J. M. 2022. Integrated marketing communication: Advertising and promotion in a digital world. Second edition. New York, NY: Routledge.
Pelsmacker, P. d., Geuens, M. & Bergh, J. v. d. 2021. Marketing communications: A European perspective. Seventh edition. Harlow, England: Pearson.
Smith, P. R. & Zook, Z. 2024. Marketing communications: Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies. Eighth edition. London: Kogan Page.
Opetusmenetelmät
Luennot
Kampanjaraportti
Kampanjan pitchaus
Muut opettajan osoittamat tehtävät
Kaikki tehtävät tulee olla palautettuna kurssiarvosanan saamiseksi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kampanjan rakentaminen yritykselle
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tehtävien tekeminen ja palauttaminen ilman luento-osallistumista
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viikoittaiset luennot Zoomissa
Isoimmat kurssitehtävien palautukset huhti-toukokuun vaihteessa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssitehtävien palautus: tarkemmat arviointikriteerit löytyvät OMA:sta
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen