Professional Communication and Academic Writing (5 cr)
Code: SX00EO94-3019
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.01.2025 - 25.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Anna Niinitanner
- Jukka Törnroos
- Groups
-
SXH25K2VASosiaalialan tutkinto-ohjelma, Varhaiskasvatuksen sosionomi, monimuoto
- Course
- SX00EO94
Implementation has 8 reservations. Total duration of reservations is 22 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 17.01.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPA4009
Oppimistila
|
Mon 03.02.2025 time 12:45 - 15:45 (3 h 0 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPA5019
Oppimistila
|
Mon 24.02.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPA2010
Oppimistila
|
Mon 03.03.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPA6009
Oppimistila
|
Mon 17.03.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPC3001
Oppimistila
|
Tue 18.03.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPA6009
Oppimistila
|
Mon 31.03.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPC3001
Oppimistila
|
Tue 15.04.2025 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä ja tieteellinen kirjoittaminen SX00EO94-3019 |
MPC5012
Oppimistila
|
Objective
The students know how to act in the communication and interaction situations related to the studies and work tasks in their own field. They know how to produce text types in their field for different channels. The students are able to communicate as experts in various research and development tasks and environments. They are able to search for information and evaluate it critically and use it in a goal-oriented manner. The students are familiar with the good practices of oral and written communication and can apply them appropriately. The students know how to utilize their language and communication skills to continuously develop their thinking and expertise.
Content
Text producing skills of an expert and writing up a professional texts. Interaction skills: communicating with the client, team work and negotiations. Communication in plain language. Presentation skills, influencing by speaking and giving feedback.The good practices of digital communications. The fundamentals of academic writing. Ethical and critical use of sources and their notation.
Location and time
Lähiopetus Myllypuron kampuksella, ks. lukujärjestys.
Materials
Kielitoimiston ohjepankki. Kotimaisten kielten keskus.
<https://kielitoimistonohjepankki.fi> Viitattu 17.1.2024.
Kielitoimiston sanakirja 2020. Helsinki: Kotimaisten kielten keskus. Päivitetty
10.11.2022. <https://www.kielitoimistonsanakirja.fi> Viitattu 17.1.2024.
Kielijelppi – jelppiä akateemiseen viestintään 2017. Helsingin yliopiston
kielikeskus. <www.kielijelppi.fi>. Viitattu 17.1.2024.
Kirjallisen työn ohjeet 2021. Hyvinvointialojen tutkinto-ohjelmat. Päivitetty
11.1.2021. Metropolia Ammattikorkeakoulu. Materiaali Moodlessa.
Kirjoittajan ABC-kortti 2006. Suomen virtuaalikielikeskus.
<http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc> Viitattu 17.1.2024.
Kotimaisten kielten keskus. Virkakieli-sivusto.
<https://www.kotus.fi/kielitieto/hyva_virkakieli> Viitattu 17.1.2024.
Niemi, Terttu & Nietosvuori, Leena & Virikko, Helena 2006. Hyvinvointialan viestintä. Helsinki: Edita.
Roivas, Marianne & Karjalainen, Anna Liisa 2013. Sosiaali- ja terveysalan viestintä. Helsinki: Edita.
Tarkoma, Elise & Vuorijärvi, Aino 2010. Ammattisuomen käsikirja. 11., uudistettu painos. Helsinki: WSOY.
Teaching methods
interactive teaching, exercises, study conversation, oral presentations, group work
Further information
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä.
Samoin tekoälyn puutteellinen merkintä on vilppiä.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty suoritus:
Opiskelija osaa itsenäisesti käyttää ja tuottaa ammatillisessa asiantuntijatyössä tarvittavia suullisia ja kirjallisia tekstilajeja. Hän hakee monipuolisesti tietoa ammatillisista lähteistä ja osaa arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä opinnoissaan ja työtehtävissään. Opiskelija toimii rakentavasti asiantuntijantyön sekä tutkimus- ja kehittämistyön viestintätilanteissa. Opiskelijan kielitaito vastaa vähintään taitotasoa B2 (CEFR).
Qualifications
The students' Finnish skills are classified as B2 on the Common European Framework of Reference (CERF).
Further information
The course includes 1 ECTS tuition in IT skills.