Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LY00FG24-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.03.2025 - 28.04.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Muutosjohtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Sigrid Öhrling
Vastuuopettaja
Raisa Varsta
Ryhmät
L1424S6
Muutosjohtaminen, ylempi
Opintojakso
LY00FG24

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ma 17.03.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002
Online
Ma 24.03.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002
Online
Ma 31.03.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002
Online
Ma 07.04.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002
Online
Ma 14.04.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002
Online
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen strategiselle kilpailuedulle sekä erinomaisen asiakaskokemuksen merkityksen osana yrityskulttuuria. Opiskelija osaa hyödyntää ketteriä asiakaslähtöisiä tutkimusmenetelmiä, tuntee digitaaliset palvelukanavat, ratkaisut ja alustat. Lisäksi opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa automatisoituja digitaalisia prosesseja sekä mitata ja seurata digitaalisia asiakaskokemuksia.

Sisältö

* Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen ja organisaation strategia
* Erinomaiset asiakaskokemukset osana organisaatiokulttuuria
* Ketterät asiakaslähtöiset tutkimusmenetelmät
* Digitaalisen asiakaskokemuksen suunnittelu ja lisäarvon luominen verkossa
* Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat
* Digitaalisten prosessien automatisointi ja tekoälyn hyödyntäminen
* Digitaalisen asiakaskokemuksen mittarit ja seuranta

Aika ja paikka

Verkossa/Zoom katso kurssiohjelma Oma

Oppimateriaalit

• Zoom ja video/ppt materiaalit
• HubSpot Academy manuals and videos
• Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 7th edition, 2023 (myös e)
• Korkiakoski Kari, Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus, Alma, 2019 (myös e )
• Curedale, Robert, Service Design, Process & Methods (ei löydy e-kirjana)
• Stickdorn, Marc, This is service design methods (myös e )
• Stickdorn, Marc, This is service design doing (löytyy myös e )
• Digital Customer Experience Engineering : Strategies for Creating Effective Digital Experiences Wiedenhofer Lars, Apress L. P. 2021 (löytyy myös e)

Opetusmenetelmät

• Online/Zoom luennot ja työpajat
• Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla
• Vertaisarviointi (yksilötyönä)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

NA

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

NA

Kansainvälisyys

NA

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

NA

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

20 tuntia luentoja
115 tuntia ryhmä/yksilötyötä

Sisällön jaksotus

Katso kurssiohjelma Oma

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson opettajaksi tulee ennakkotiedoista poiketen Sigrid Öhrling. Saat häneltä viestiä ennen kurssin alkamista. Toteutustiedot ja ajankohdat pysyvät ennallaan kuitenkin.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla 50-80 p. minimi 40p.
• Vertaisarviointi (yksilötyönä) 0-20 p. minimi 10 p.
• Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.

Esitietovaatimukset

Suoritettu korkeakoulututkinto

Siirry alkuun