Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LY00FG24-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
11.11.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
17.03.2025 - 28.04.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Muutosjohtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Sigrid Öhrling
- Vastuuopettaja
- Raisa Varsta
- Ryhmät
-
L1424S6Muutosjohtaminen, ylempi
- Opintojakso
- LY00FG24
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 17.03.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002 |
Online
|
Ma 24.03.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002 |
Online
|
Ma 31.03.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002 |
Online
|
Ma 07.04.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002 |
Online
|
Ma 14.04.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen LY00FG24-3002 |
Online
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen strategiselle kilpailuedulle sekä erinomaisen asiakaskokemuksen merkityksen osana yrityskulttuuria. Opiskelija osaa hyödyntää ketteriä asiakaslähtöisiä tutkimusmenetelmiä, tuntee digitaaliset palvelukanavat, ratkaisut ja alustat. Lisäksi opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa automatisoituja digitaalisia prosesseja sekä mitata ja seurata digitaalisia asiakaskokemuksia.
Sisältö
* Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen ja organisaation strategia
* Erinomaiset asiakaskokemukset osana organisaatiokulttuuria
* Ketterät asiakaslähtöiset tutkimusmenetelmät
* Digitaalisen asiakaskokemuksen suunnittelu ja lisäarvon luominen verkossa
* Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat
* Digitaalisten prosessien automatisointi ja tekoälyn hyödyntäminen
* Digitaalisen asiakaskokemuksen mittarit ja seuranta
Aika ja paikka
Verkossa/Zoom katso kurssiohjelma Oma
Oppimateriaalit
• Zoom ja video/ppt materiaalit
• HubSpot Academy manuals and videos
• Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 7th edition, 2023 (myös e)
• Korkiakoski Kari, Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus, Alma, 2019 (myös e )
• Curedale, Robert, Service Design, Process & Methods (ei löydy e-kirjana)
• Stickdorn, Marc, This is service design methods (myös e )
• Stickdorn, Marc, This is service design doing (löytyy myös e )
• Digital Customer Experience Engineering : Strategies for Creating Effective Digital Experiences Wiedenhofer Lars, Apress L. P. 2021 (löytyy myös e)
Opetusmenetelmät
• Online/Zoom luennot ja työpajat
• Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla
• Vertaisarviointi (yksilötyönä)
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
NA
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
NA
Kansainvälisyys
NA
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
NA
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
20 tuntia luentoja
115 tuntia ryhmä/yksilötyötä
Sisällön jaksotus
Katso kurssiohjelma Oma
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson opettajaksi tulee ennakkotiedoista poiketen Sigrid Öhrling. Saat häneltä viestiä ennen kurssin alkamista. Toteutustiedot ja ajankohdat pysyvät ennallaan kuitenkin.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla 50-80 p. minimi 40p.
• Vertaisarviointi (yksilötyönä) 0-20 p. minimi 10 p.
• Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.
Esitietovaatimukset
Suoritettu korkeakoulututkinto