Skip to main content

Planning of the Thesis Work (5 cr)

Code: XX00EL75-3072

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Online
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Occupational Therapy
Teachers
Annariika Anundi
Marianne Roivas
Jari Pihlava
Akvaliina Lacho
Teacher in charge
Jari Pihlava
Groups
SXI23S2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
XX00EL75
No reservations found for implementation XX00EL75-3072!

Objective

The student will be able to
• identify questions and needs for development in their professional field and working life and plan solutions to them in accordance with the principles of sustainable development
• use reliable information from various sources to base and frame their work
• apply their professional knowledge and appropriate methods and working methods in their development work.

Content

• Familiarisation with the thesis process
• Contractual and permitting practices
• Familiarisation with the environment and planning of cooperation with working life
• Identifying the need for development
• Source-critical information gathering in Finnish and English
• Choice of working methods and methodologies
• Specifying the topic
• Drawing up and presenting a development plan

Location and time

Opetuksen aikataulut kalenterista ja sisällöt OMAssa.


Orientaatioinfo (etä) 15.8.2025 klo 9-11
Ideatyöpaja (etä) 29.8.2025 klo 12.45-14
Suunnitelmaseminaarit (etä) 16-17.12.2025
Etäohjausajat sovitusti.

Materials

Toiminterapian opinnäytetyön työtila sekä Hyvinvointialojen opinnäytetyön työtila Moodlessa ensisijassa.

Moodlen kurssi (Opinnäytetyön eettiset käytännöt) pakollinen kaikille syksyllä 2025 opinnäytetyötään aloittaville opiskelijoille.

Muut materiaalit osoitetaan opintojaksolla.

Opintojakson orientaatioon osallistuminen on välttämätöntä vahvistaakseen paikan opintojaksolla (opiskeluohje (16§) )

Teaching methods

Orientaatioinfo (etä)
Ideatyöpaja (etä)
Etäohjausajat parin kanssa
Suunnitelmaseminaarit x 2 (etä)
Kaikki pakollisia.

Student workload

Osallistuminen ajoitettuihin työskentelyihin sekä itsenäinen työskentely pakollisten aikataulujen välissä.

Further information

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille. Ohje löytyy Opiskelijan työpöydältä ohjeista https://opiskelija.oma.metropolia.fi/group/pakki/opiskelijan-opas/ohjeet-ja-saannot

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment criteria, good (3)

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment criteria, excellent (5)

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment criteria, approved/failed

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment methods and criteria

Suunnitelma hyväksytty/hylätty. Jotta voi osallistua opinnäytetyön toteutukselle, tulee suunnitelma olla hyväksytty.

Qualifications

Competence in research and development methods in accordance with the curriculum.

Objective

The student will be able to
• identify questions and needs for development in their professional field and working life and plan solutions to them in accordance with the principles of sustainable development
• use reliable information from various sources to base and frame their work
• apply their professional knowledge and appropriate methods and working methods in their development work.

Content

• Familiarisation with the thesis process
• Contractual and permitting practices
• Familiarisation with the environment and planning of cooperation with working life
• Identifying the need for development
• Source-critical information gathering in Finnish and English
• Choice of working methods and methodologies
• Specifying the topic
• Drawing up and presenting a development plan

Qualifications

Competence in research and development methods in accordance with the curriculum.

Go back to top of page