Planning of the Thesis Work (5 cr)
Code: XX00EL75-3072
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Teacher in charge
- Jari Pihlava
- Groups
-
SXI23S2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
- Course
- XX00EL75
Objective
The student will be able to
• identify questions and needs for development in their professional field and working life and plan solutions to them in accordance with the principles of sustainable development
• use reliable information from various sources to base and frame their work
• apply their professional knowledge and appropriate methods and working methods in their development work.
Content
• Familiarisation with the thesis process
• Contractual and permitting practices
• Familiarisation with the environment and planning of cooperation with working life
• Identifying the need for development
• Source-critical information gathering in Finnish and English
• Choice of working methods and methodologies
• Specifying the topic
• Drawing up and presenting a development plan
Location and time
Opetuksen aikataulut kalenterista ja sisällöt OMAssa.
Orientaatioinfo (etä) 15.8.2025 klo 9-11
Ideatyöpaja (etä) 29.8.2025 klo 12.45-14
Suunnitelmaseminaarit (etä) 16-17.12.2025
Etäohjausajat sovitusti.
Materials
Toiminterapian opinnäytetyön työtila sekä Hyvinvointialojen opinnäytetyön työtila Moodlessa ensisijassa.
Moodlen kurssi (Opinnäytetyön eettiset käytännöt) pakollinen kaikille syksyllä 2025 opinnäytetyötään aloittaville opiskelijoille.
Muut materiaalit osoitetaan opintojaksolla.
Opintojakson orientaatioon osallistuminen on välttämätöntä vahvistaakseen paikan opintojaksolla (opiskeluohje (16§) )
Teaching methods
Orientaatioinfo (etä)
Ideatyöpaja (etä)
Etäohjausajat parin kanssa
Suunnitelmaseminaarit x 2 (etä)
Kaikki pakollisia.
Student workload
Osallistuminen ajoitettuihin työskentelyihin sekä itsenäinen työskentely pakollisten aikataulujen välissä.
Further information
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille. Ohje löytyy Opiskelijan työpöydältä ohjeista https://opiskelija.oma.metropolia.fi/group/pakki/opiskelijan-opas/ohjeet-ja-saannot
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment criteria, good (3)
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment criteria, excellent (5)
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment criteria, approved/failed
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment methods and criteria
Suunnitelma hyväksytty/hylätty. Jotta voi osallistua opinnäytetyön toteutukselle, tulee suunnitelma olla hyväksytty.
Qualifications
Competence in research and development methods in accordance with the curriculum.
Objective
The student will be able to
• identify questions and needs for development in their professional field and working life and plan solutions to them in accordance with the principles of sustainable development
• use reliable information from various sources to base and frame their work
• apply their professional knowledge and appropriate methods and working methods in their development work.
Content
• Familiarisation with the thesis process
• Contractual and permitting practices
• Familiarisation with the environment and planning of cooperation with working life
• Identifying the need for development
• Source-critical information gathering in Finnish and English
• Choice of working methods and methodologies
• Specifying the topic
• Drawing up and presenting a development plan
Qualifications
Competence in research and development methods in accordance with the curriculum.