Siirry suoraan sisältöön

Game Programming Essentials 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00FV48-3002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 240
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
ATX25TV
NonStop virtuaaliopinnot vuosi 2025
Opintojakso
TT00FV48
Toteutukselle TT00FV48-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

After completing the course students will be able to realize their simple game ideas as working Unity prototypes. Gives a solid foundation to understand basic principles in game development and can be later adapted to make games using other game engines.

Sisältö

A comprehensive introduction to game development using Unity, guiding students through the process of creating a fully playable game project from scratch. It covers topics such as installing Unity, understanding its interface, working with game objects, cameras, and lights, importing assets, scripting in C#, setting up input systems, creating and instantiating prefabs, basic debugging techniques, implementing polymorphism using abstract classes, handling collisions, singleton pattern design, creating a game manager, and adding particles and sound effects to games.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises, and checklists.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Evaluation criteria - pass/fail:

Exam schedule and retests

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Evaluation criteria are the completion of exercises related to the lecture topics.

Evaluation scale:
Pass/fail

Evaluation criteria - pass/fail:

Esitietovaatimukset

None.

Siirry alkuun