Skip to main content

Methods for Research and Development Work (5 cr)

Code: SX00DZ98-3067

General information


Enrollment
10.03.2025 - 31.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.05.2025 - 31.07.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Online
Unit
(2019-2024) School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 75
Degree programmes
Public Health Nursing
Degree Programme in Emergency Care
Nursing (in Finnish)
Midwifery
Degree Programme in Nursing

Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 9 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 27.05.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesätoteutus, verkkototeutus) SX00DZ98-3067
Wed 28.05.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesätoteutus, verkkototeutus) SX00DZ98-3067
Mon 02.06.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesätoteutus, verkkototeutus) SX00DZ98-3067
Mon 02.06.2025 time 10:45 - 12:15
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesätoteutus, verkkototeutus) SX00DZ98-3067
Tue 03.06.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesätoteutus, verkkototeutus) SX00DZ98-3067
Tue 03.06.2025 time 10:45 - 12:15
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät (kesätoteutus, verkkototeutus) SX00DZ98-3067
Changes to reservations may be possible.

Objective

Learning outcomes
The student
- is familiar with the research process and the principles of development work based on research
- is familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understands the justification for methods and instruments used in development work
- understands the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adheres to the ethical principles of research and development work

Content

Contents
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practice
Ethical principles of research and development work

Location and time

HUOMIOITHAN OPINTOJAKSOLLE ILMOITTAUTUESSASI, ETTÄ OPINTOJAKSO TOTEUTUU 4 VIIKON AIKANA. OSA OPINTOJAKSON SUORITUKSISTA ARVIOIDAAN ELOKUUSSA.

Opintojakson orientaatio ja webinaarit toteutetaan verkossa tiettynä päivänä, tiettyyn kellonaikaan ja niistä tulee tallenne. Tehtävien palautus ja tentit on myös aikataulutettu (Ks. aikataulu Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet -kohdasta, aikataulumuutokset ovat mahdollisia). Muuten opiskelija suunnittelee itse opintojakson etenemisen aikataulun.

Opiskelija vahvistaa osallistumisensa opintojaksolle olemalla läsnä opintojakson orientaatiotunnilla (vrt. Tutkintosääntö). Mikäli opiskelija ei osallistu orientaatiotunnille, hänen osallistuminen opintojaksolle voidaan evätä.

Opintojaksoon sisältyvistä Päivi Leskisen tilastopajoista saat lisätietoa Omasta opintojakson työtilan kautta.

Materials

Vehviläinen-Julkunen, K. & Kankkunen, P. 2013 (tai myöhemmin). Tutkimus hoitotieteessä. Sanomapro.
Tuomi, J., Kylmä, J. & Juvakka, T. 2014. Laadullinen terveystutkimus. Edita.
Tuomi, J & Sarajärvi, A. 2017. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Kuula, A. 2011. Tutkimusetiikka - aineiston hankinta, käyttö ja säilytys. Vastapaino.
Stolt, M & Axelin A & Suhonen R (toim.). 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto.
Tarkempi opintojakson materiaali on kuvattu Moodle-alustalla.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

This is in Finnish language course.

Employer connections

N/A

Exam schedules

AIKATAULUMUUTOKSET OVAT MAHDOLLISIA! Webinaarien Zoom-linkit lisätään lukujärjestykseen.

Opintojakson orientaatio, etäyhteydellä 27.5.2025, klo 16-19 vastuuopettaja Iira Lankinen

Webinaari: Tutkimusetiikka, etäyhteydellä 28.5.2025, klo 9.00-10.30 Iira Lankinen

Etiikan paritehtävä, palautus Moodleen 6.6.2025 klo 16.00 mennessä, Iira Lankinen

Webinaari: Kirjallisuuskatsaus ja tiedonhaku, etäyhteydellä 2.6.2025, klo 9-10.30 Pihla Markkanen

Tiedonhaun työkirja, palautus Moodleen 11.6.2025, klo 16.00 mennessä, Pihla Markkanen

Tietotesti: Tiedonhaku. Tietotesti on auki opintojaksototeutuksen ajan ja sen voi uusia niin monta kertaa, että tentti on hyväksytty.

Webinaari: Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi, etäyhteydellä 2.6.2025, klo 10.45-12.15 Iira Lankinen

Webinaari: Toiminnallinen kehitystyö etäyhteydellä, 3.6.2025, klo 9.00-10.30 Pihla Markkanen

Webinaari: Määrällinen tutkimus etäyhteydellä 3.6.2025, klo 10.45-12.15 Iira Lankinen

Kirjalliset paritehtävät, palautus Moodleen 20.6.2025 klo 16.00 mennessä: Artikkelianalyysit laadullisesta tutkimuksesta ja tutkimuksellisesta kehittämistyöstä Iira Lankinen ja Pihla Markkanen. Huom! Tehtävät arvioidaan elokuun aikana.

Tentti (opintojakson loppukoe): Exam-tentti, avoinna 16.6-19.6 klo 14.00 saakka. Tentti on auki 45 minuuttia. Mahdolliset uusinnat viikolla 33 ja 34, Iira Lankinen

Opintojaksoon sisältyvistä Päivi Leskisen tilastopajoista saat lisätietoa Omasta opintojakson työtilan kautta.

International connections

-

Completion alternatives

N/A

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä.

Opintojakson orientaatio ja webinaarit toteutetaan tiettynä päivänä, tiettyyn kellonaikaan, ne tallennetaan. Tehtävät ja tentit on myös aikataulutettu. Muuten opiskelija suunnittelee itse opintojakson etenemisen aikataulun.

Content scheduling

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, webinaareihin osallistumista, tehtävien tekemisen ja tentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa.

Further information

Tekoälyn käyttö oppimistehtävissä: Ohje päivittyy myöhemmin.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1–2)
The student
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- can search for information from a variety of sources
- is able to work in various tasks in different operating environments - demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects.

Assessment criteria, good (3)

Good (3–4)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field consistently
- seeks information and assesses information sources and uses them critically - applies the knowledge base of the field in professional tasks
- applies their professional skill in various professional tasks
- acts independently and responsibly in professional situations
- takes safety into consideration when planning activities
- adheres to the ethical principles of the profession
- works in a goal-driven way in working groups or projects

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field in an expert way
- understands the justification for the use of information sources
- is able to justify activities using researched knowledge or studies - works in diverse and international tasks and work situations
- works in a client-centric and entrepreneurial way
- acts responsibly and with safety in mind
- is able to justify their activities with the ethical principles of the profession - organises and steers the activities of a team or project

Assessment criteria, approved/failed

Approved/Failed
The student
- can search for knowledge resourcefully utilising professional sources and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- demonstrates having adequate professional skills to work in the profession
- demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- works in a client-centric way
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- shares their competence in teams or projects.

Assessment methods and criteria

Tehtävät: Hyväksytty-hylätty.
Tentti: 0-5

Go back to top of page