Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00FS42-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 30.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
14.10.2024 - 16.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 45
- Koulutus
- Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Johanna Holvikivi
- Mia Rosenström
- Vastuuopettaja
- Johanna Holvikivi
- Ryhmät
-
S3224S6Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- SX00FS42
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 24.10.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001 |
MPC5014
Oppimistila
|
To 07.11.2024 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Etänä / Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001 |
|
To 28.11.2024 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Etänä / Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001 |
|
To 12.12.2024 klo 09:00 - 12:15 (3 t 15 min) |
Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001 |
MPC4012
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- johtaa henkilöstöä, tiimejä, työyhteisöjä ja organisaatioita edistäen hyvää henkilöstöpolitiikkaa huomioiden yhteiskunnalliset ja organisaatioihin kohdistuvat työn muutokset
- rakentaa vuorovaikutuksessa uudistuvia johtajuuskäytäntöjä ja luoda mahdollisuuksia vaikuttaa monitoimijuudessa ympäristöön sekä kehittää tulevaisuuden työympäristöjä
- edistää työn merkityksellisyyttä ja huomioida työntekijöiden työmotivaation näkökulmia muutostilanteissa
- edistää työyhteisön moninaisuutta vahvistaen organisaatioiden sosiaalista kestävyyttä
- uudistaa työyhteisöjen toimintatapoja tuomalla yhteen erilaisia näkökulmia dialogin ja keskustelun avulla sekä rakentaa yhteistoimintaa ja yhteisöllistä toimijuutta inklusiivisten vuorovaikutussuhteiden avulla
Sisältö
Hyvän henkilöstöpolitiikan ja vuorovaikutuksen periaatteita työyhteisön henkilöstön johtamisessa ja organisaation eettisen kestävyyden vahvistamisessa
Uudistuvat monitoimijuuteen perustuvat johtamiskäytännöt ja työympäristöjen kehittämisen johtaminen työn muutoksessa
Työntekijän mahdollisuudet kehittää merkityksellistä työtä vuorovaikutuksessa eri toimijoiden kanssa
Moninaisuuden ja inklusiivisuuden huomioiminen monimuotoisten tiimien sekä organisaatioiden johtamisessa sosiaalisen kestävyyden turvaamisessa
Eettinen johtaminen, yhdenvertaisuus, ratkaisukeskeisyys ja voimavaralähtöisyys yhteisöllisessä toimijuudessa ja inklusiivisissa vuorovaikutussuhteissa
Aika ja paikka
Orientaatiotehtävä 16.10 – 23.10.2024
To 24.10.2024 klo 9.00 - 12.15 lähi
I Välityöskentely (hyvän johtamisen ominaispiirteet)
To 7.11.2024 klo 14.00 - 17.00 etä
II Välityöskentely (johtaminen ja digitalisaatio)
To 28.11.2024 klo 14.00 – 17.00 etä
III Välityöskentely (itseohjautuvuus ja yhteisöohjautuvuus)
To 12.12.2024 klo 9.00-12.15 lähi
Oppimateriaalit
Julkaistaan myöhemmin
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Etäopetus
Essee
Lähiopetus
Verkko-opetus
Jos käytät tuottavaa kielimallia tehtävässä, sinun tulee raportoida, mitä kielimallia (esim. ChatGPT, Copilot, DeepL) olet käyttänyt ja millä tavalla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op= 135 h opiskelijan työtä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön ja osaa soveltaa asioita käytännön johtamisessa. Hän kykenee itsenäisessä tiedon hankintaan, analyysiin ja tulkintaan kuitenkin niin, että kyvyssä soveltaa teoriaa ja käytäntöä yhteen on keskeneräisyyttä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa, analysoi ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky arvioida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen ja kyky analysoida sekä käyttää hankittua osaamistaan. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hän omaa kriittisen, tutkivan, kehittävän ja innovatiivisen näkemyksen johtamiseen ja alan tulevaisuuteen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteeri, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön ja osaa soveltaa asioita käytännön johtamisessa. Hän kykenee itsenäisessä tiedon hankintaan, analyysiin ja tulkintaan kuitenkin niin, että kyvyssä soveltaa teoriaa ja käytäntöä yhteen on keskeneräisyyttä.
Arviointikriteeri, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa, analysoi ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky arvioida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.
Arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen ja kyky analysoida sekä käyttää hankittua osaamistaan. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hän omaa kriittisen, tutkivan, kehittävän ja innovatiivisen näkemyksen johtamiseen ja alan tulevaisuuteen.