Siirry suoraan sisältöön

Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00FS42-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.10.2024 - 16.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Johanna Holvikivi
Mia Rosenström
Vastuuopettaja
Johanna Holvikivi
Ryhmät
S3224S6
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
SX00FS42

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 15 min.

Aika Aihe Tila
To 24.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001
MPC5014 Oppimistila
To 07.11.2024 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Etänä / Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001
To 28.11.2024 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Etänä / Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001
To 12.12.2024 klo 09:00 - 12:15
(3 t 15 min)
Vuorovaikutteinen johtaminen hyvinvointia edistävässä työn muutoksessa SX00FS42-3001
MPC4012 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- johtaa henkilöstöä, tiimejä, työyhteisöjä ja organisaatioita edistäen hyvää henkilöstöpolitiikkaa huomioiden yhteiskunnalliset ja organisaatioihin kohdistuvat työn muutokset
- rakentaa vuorovaikutuksessa uudistuvia johtajuuskäytäntöjä ja luoda mahdollisuuksia vaikuttaa monitoimijuudessa ympäristöön sekä kehittää tulevaisuuden työympäristöjä
- edistää työn merkityksellisyyttä ja huomioida työntekijöiden työmotivaation näkökulmia muutostilanteissa
- edistää työyhteisön moninaisuutta vahvistaen organisaatioiden sosiaalista kestävyyttä
- uudistaa työyhteisöjen toimintatapoja tuomalla yhteen erilaisia näkökulmia dialogin ja keskustelun avulla sekä rakentaa yhteistoimintaa ja yhteisöllistä toimijuutta inklusiivisten vuorovaikutussuhteiden avulla

Sisältö

Hyvän henkilöstöpolitiikan ja vuorovaikutuksen periaatteita työyhteisön henkilöstön johtamisessa ja organisaation eettisen kestävyyden vahvistamisessa

Uudistuvat monitoimijuuteen perustuvat johtamiskäytännöt ja työympäristöjen kehittämisen johtaminen työn muutoksessa

Työntekijän mahdollisuudet kehittää merkityksellistä työtä vuorovaikutuksessa eri toimijoiden kanssa

Moninaisuuden ja inklusiivisuuden huomioiminen monimuotoisten tiimien sekä organisaatioiden johtamisessa sosiaalisen kestävyyden turvaamisessa

Eettinen johtaminen, yhdenvertaisuus, ratkaisukeskeisyys ja voimavaralähtöisyys yhteisöllisessä toimijuudessa ja inklusiivisissa vuorovaikutussuhteissa

Aika ja paikka

Orientaatiotehtävä 16.10 – 23.10.2024

To 24.10.2024 klo 9.00 - 12.15 lähi
 
I Välityöskentely (hyvän johtamisen ominaispiirteet)

To 7.11.2024 klo 14.00 - 17.00 etä

II Välityöskentely (johtaminen ja digitalisaatio)
 
To 28.11.2024 klo 14.00 – 17.00 etä

III Välityöskentely (itseohjautuvuus ja yhteisöohjautuvuus)

To 12.12.2024 klo 9.00-12.15 lähi

 

Oppimateriaalit

Julkaistaan myöhemmin

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Etäopetus
Essee
Lähiopetus
Verkko-opetus

Jos käytät tuottavaa kielimallia tehtävässä, sinun tulee raportoida, mitä kielimallia (esim. ChatGPT, Copilot, DeepL) olet käyttänyt ja millä tavalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 h opiskelijan työtä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön ja osaa soveltaa asioita käytännön johtamisessa. Hän kykenee itsenäisessä tiedon hankintaan, analyysiin ja tulkintaan kuitenkin niin, että kyvyssä soveltaa teoriaa ja käytäntöä yhteen on keskeneräisyyttä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa, analysoi ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky arvioida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen ja kyky analysoida sekä käyttää hankittua osaamistaan. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hän omaa kriittisen, tutkivan, kehittävän ja innovatiivisen näkemyksen johtamiseen ja alan tulevaisuuteen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteeri, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön ja osaa soveltaa asioita käytännön johtamisessa. Hän kykenee itsenäisessä tiedon hankintaan, analyysiin ja tulkintaan kuitenkin niin, että kyvyssä soveltaa teoriaa ja käytäntöä yhteen on keskeneräisyyttä.

Arviointikriteeri, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa, analysoi ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky arvioida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.

Arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen ja kyky analysoida sekä käyttää hankittua osaamistaan. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hän omaa kriittisen, tutkivan, kehittävän ja innovatiivisen näkemyksen johtamiseen ja alan tulevaisuuteen.

Siirry alkuun