Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen strategia (5 op)

Toteutuksen tunnus: LY00FT31-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Tekniikan ja liikenteen ala)
  • Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma (YAMK, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
  • Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma (YAMK, Tekniikan ja liikenteen ala)
  • Muutosjohtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
  • Master's Degree Programme in Procurement
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)

Opettaja

  • Daryl Chapman
  • Jimmy Ruokolainen

Vastuuopettaja

Zinaida Grabovskaia

Ryhmät

  • T1324S6_2
    Master's Degree Programme in Business Informatics, ylempi tekniikka
  • L0424S6_2
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous

Tavoitteet

Kurssilla tutustutaan digitaalisen muutoksen lähestymistapoihin ja digitaalisen strategian rakentamiseen työkaluna, jonka avulla voidaan määritellä organisaation prioriteetit ja asettaa suunta, jonka avulla organisaatio voi luoda uusia kilpailuetuja, sekä taktiikkaan, jolla nämä muutokset voidaan saavuttaa hyödyntämällä digitaalisuuden koko teho.

Opiskelija ymmärtää digitalisaation muutosvoiman ja digitaalisen strategian välineenä, jolla parannetaan liiketoiminnan suorituskykyä parantamalla teknologiaa ja keskittymällä asiakaskokemukseen, luomalla uusia tuotteita ja uudistamalla nykyisiä prosesseja. Opiskelija osaa analysoida ja laatia digitaalisen strategian yksilöimällä sen elementit, taktiikat ja ensisijaiset aloitteet sekä hahmottelemalla laajasti, miten digitaaliteknologia voi tukea liiketoiminnan tavoitteita.

Kurssin osallistujat voivat hyötyä siitä, että he suorittavat ensin valinnaiskurssin "Strategia, johtaminen ja johtajuus" ennen digitaaliseen strategiaan sukeltamista.

Sisältö

Sisältö:
- Digitaalinen muutos ja sen osatekijät
- Digitaalinen strategia organisaatioiden työkaluna
- Digitaaliset strategiat eri organisaatioissa.

Kurssitehtävät: Opiskelijat suorittavat kurssilla kaksi tehtävää: 1. Yksilöllisesti analysoimalla oman organisaation digitaalista strategiaa (tai hyvin julkaistua tapausta) ja 2. tiimeissä ideoimalla digitaalisen strategian elementtejä ja tiekarttoja toteutukseen 2-päiväisessä seminaaritapahtumassa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Esitietovaatimukset

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Lisätiedot

Kurssi on englannikielinen.