Skip to main content

Introduction to Learning and Teaching Music (5 cr)

Code: KX00EZ66-3003

General information


Enrollment
15.08.2024 - 25.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 13.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) Music
Campus
Hämeentie 135 D
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Music

Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 22 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 02.09.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen
AS522 Oppimistila Metropolia
Mon 09.09.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen
AS522 Oppimistila Metropolia
Mon 16.09.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen, solaop
AR128 Tapahtumasali
AR128a Tapahtumasali 1
AR128b Tapahtumasali 2
Mon 23.09.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen
AS522 Oppimistila Metropolia
Mon 04.11.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen
AS522 Oppimistila Metropolia
Mon 18.11.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen
AS522 Oppimistila Metropolia
Mon 25.11.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen
AS522 Oppimistila Metropolia
Mon 02.12.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen, solaop
AS522 Oppimistila Metropolia
Mon 09.12.2024 time 13:00 - 15:30
(2 h 30 min)
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen, solaop
AS522 Oppimistila Metropolia
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student is able to reflect on their music pedagogy learning and to construct their professional knowledge and skills. The student identifies the values, strengths and factors affecting their own musical path and learning. The student recognizes aspects of pedagogical interaction and is acquainted with various environments of instrument teaching. The student knows different aspects of encountering and teaching people of diverse ages and abilities and is able to proceed to practical teacher training.

Content

Reflection of one’s own pedagogical path, positive pedagogy and supporting the learner’s strengths, values, teaching methods, competences and the job sector of music pedagogy, interaction with learners of diverse ages and abilities, teamwork and collaboration skills, the basics of teaching one’s own instrument, digital portfolio.

Location and time

Luentoaikataulut ja sisällöt löytyvät klikkaamalla tämän työtilan etusivulla olevaa LUENTOAIKATAULUT -linkkiä. Linkki löytyy myös lukujärjestyksen etusivulta.

Instrumenttiluentojen järjestämisestä vastaa kunkin instrumentin pedagogiikasta vastaava opettaja.
Lisätietoja saat instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajalta.

- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Jouset: Silja Raitio-Heikinheimo,

Materials

Material provided by the teachers
- Oivaltava oppiminen, Lonka (2015)
- Hauskan oppimisen vallankumous, Järvilehto (2014)
- Kasvatus, Arvot ja tunteet, Puolimatka (2011)
- Riittävän hyvä opettaja, Stenberg, (2011)
- Näin aivot oppivat, Huotilainen (2019)
- Toimivat aivot, Kognitiivisen neurotieteen perusteita (2021)
- Musiikkikasvattaja, Juntunen, Nikkanen, Westerlund (toim.) 2013
- Kukoistava kasvatus, positiivisen pedaogiikan ja laaja-alaisen hyvinvintiopetuksen käsikirja ja hyvinvointitaitojen tehtävkirja, Avola Pauliina&Pentikäinen Viivi (2023)
- Positiivinen johtaja, johda paremmin opetus- ja kasvatusala, Wenström Sanna (2020)
- Kaikilla vahvuuksilla, Opas laajan vahvuusnäkemyksen käyttöön opetuksessa, Wenström, Sanna (2022)
- Huomaa hyvä! Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Huomaa hyvä!- toimintakortit Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Leskisenoja (2019)
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras, Lerkkanen (2019)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Näin aivot oppivat, Huotilainen (2019)
- Lahjakkuus, Uusikylä (2020)
- Luovuus kuuluu kaikille, Uusikylä (2012)
- Motivaatio ja oppiminen Salmela-Aro (2018)

Teaching methods

Interactive lecture
Distance learning
Observation
Introductory lectures on instrument teaching
Assignment
E-portfolio

Employer connections

The course does not include internships.

Exam schedules

x

International connections

x

Completion alternatives

The self-study material of the lectures and the learning assigments can be found in the Documents and Tasks folders of the course workspace.

Student workload

Participatory lectures 4 cr
Learning tasks 1 cr

Content scheduling

x

Further information

x

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

The student knows how to approach and teach learners of different ages and abilities, as well as different learning environments in vocal and instrumental instruction. The student recognizes their own strengths and can reflect on their understanding of music pedagogy and their own progress, both orally and in writing.

Assessment methods and criteria

Continuous assessment
learning assignments (written reflection), attendance (or completing defined assignments) in pedagogical and instrumental lectures

Qualifications

No prerequisites.

Objective

The student is able to reflect on their music pedagogy learning and to construct their professional knowledge and skills. The student identifies the values, strengths and factors affecting their own musical path and learning. The student recognizes aspects of pedagogical interaction and is acquainted with various environments of instrument teaching. The student knows different aspects of encountering and teaching people of diverse ages and abilities and is able to proceed to practical teacher training.

Content

Reflection of one’s own pedagogical path, positive pedagogy and supporting the learner’s strengths, values, teaching methods, competences and the job sector of music pedagogy, interaction with learners of diverse ages and abilities, teamwork and collaboration skills, the basics of teaching one’s own instrument, digital portfolio.

Qualifications

No prerequisites.

Go back to top of page