Introduction to Learning and Teaching Music (5 cr)
Code: KX00EZ66-3003
General information
- Enrollment
-
15.08.2024 - 25.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 13.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) Music
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Music
- Teachers
- Asta Levy
- Jarmo Hynninen
- Kimmo Salonen
- Okko Kivikataja
- Susanna Mesiä
- Juha Karvonen
- Antti Rissanen
- Silja Raitio-Heikinheimo
- Sirkku Wahlroos-Kaitila
- musiikki virtuaali
- Raili Honkanen-Korhonen
- AriPekka Korhonen
- Teacher in charge
- Raili Honkanen-Korhonen
- Groups
-
KXF24S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- KX00EZ66
Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 22 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 02.09.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Mon 09.09.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Mon 16.09.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen, solaop |
AR128
Tapahtumasali
AR128a Tapahtumasali 1 AR128b Tapahtumasali 2 |
Mon 23.09.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Mon 04.11.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Mon 18.11.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Mon 25.11.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Mon 02.12.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen, solaop |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Mon 09.12.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
KX00EZ66-3003 Johdatus musiikin oppimiseen ja opettamiseen, solaop |
AS522
Oppimistila Metropolia
|
Objective
The student is able to reflect on their music pedagogy learning and to construct their professional knowledge and skills. The student identifies the values, strengths and factors affecting their own musical path and learning. The student recognizes aspects of pedagogical interaction and is acquainted with various environments of instrument teaching. The student knows different aspects of encountering and teaching people of diverse ages and abilities and is able to proceed to practical teacher training.
Content
Reflection of one’s own pedagogical path, positive pedagogy and supporting the learner’s strengths, values, teaching methods, competences and the job sector of music pedagogy, interaction with learners of diverse ages and abilities, teamwork and collaboration skills, the basics of teaching one’s own instrument, digital portfolio.
Location and time
Luentoaikataulut ja sisällöt löytyvät klikkaamalla tämän työtilan etusivulla olevaa LUENTOAIKATAULUT -linkkiä. Linkki löytyy myös lukujärjestyksen etusivulta.
Instrumenttiluentojen järjestämisestä vastaa kunkin instrumentin pedagogiikasta vastaava opettaja.
Lisätietoja saat instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajalta.
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Jouset: Silja Raitio-Heikinheimo,
Materials
Material provided by the teachers
- Oivaltava oppiminen, Lonka (2015)
- Hauskan oppimisen vallankumous, Järvilehto (2014)
- Kasvatus, Arvot ja tunteet, Puolimatka (2011)
- Riittävän hyvä opettaja, Stenberg, (2011)
- Näin aivot oppivat, Huotilainen (2019)
- Toimivat aivot, Kognitiivisen neurotieteen perusteita (2021)
- Musiikkikasvattaja, Juntunen, Nikkanen, Westerlund (toim.) 2013
- Kukoistava kasvatus, positiivisen pedaogiikan ja laaja-alaisen hyvinvintiopetuksen käsikirja ja hyvinvointitaitojen tehtävkirja, Avola Pauliina&Pentikäinen Viivi (2023)
- Positiivinen johtaja, johda paremmin opetus- ja kasvatusala, Wenström Sanna (2020)
- Kaikilla vahvuuksilla, Opas laajan vahvuusnäkemyksen käyttöön opetuksessa, Wenström, Sanna (2022)
- Huomaa hyvä! Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Huomaa hyvä!- toimintakortit Uusitalo-Malmivaara, Vuorinen (2016)
- Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Leskisenoja (2019)
- Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen, Kari Kauranen, (2011)
- Kasvatuspsykologia, Lehtinen, Vauras, Lerkkanen (2019)
- Ope valmentaa, Pakkala, Ström (2018)
- Kuuntelija käsikirja, Gothóni, (2020)
- Näin aivot oppivat, Huotilainen (2019)
- Lahjakkuus, Uusikylä (2020)
- Luovuus kuuluu kaikille, Uusikylä (2012)
- Motivaatio ja oppiminen Salmela-Aro (2018)
Teaching methods
Interactive lecture
Distance learning
Observation
Introductory lectures on instrument teaching
Assignment
E-portfolio
Employer connections
The course does not include internships.
Exam schedules
x
International connections
x
Completion alternatives
The self-study material of the lectures and the learning assigments can be found in the Documents and Tasks folders of the course workspace.
Student workload
Participatory lectures 4 cr
Learning tasks 1 cr
Content scheduling
x
Further information
x
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
The student knows how to approach and teach learners of different ages and abilities, as well as different learning environments in vocal and instrumental instruction. The student recognizes their own strengths and can reflect on their understanding of music pedagogy and their own progress, both orally and in writing.
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
learning assignments (written reflection), attendance (or completing defined assignments) in pedagogical and instrumental lectures
Qualifications
No prerequisites.
Objective
The student is able to reflect on their music pedagogy learning and to construct their professional knowledge and skills. The student identifies the values, strengths and factors affecting their own musical path and learning. The student recognizes aspects of pedagogical interaction and is acquainted with various environments of instrument teaching. The student knows different aspects of encountering and teaching people of diverse ages and abilities and is able to proceed to practical teacher training.
Content
Reflection of one’s own pedagogical path, positive pedagogy and supporting the learner’s strengths, values, teaching methods, competences and the job sector of music pedagogy, interaction with learners of diverse ages and abilities, teamwork and collaboration skills, the basics of teaching one’s own instrument, digital portfolio.
Qualifications
No prerequisites.