Siirry suoraan sisältöön

Turvallisuus- ja laatuprosessien hallinta sosiaali- ja terveysalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000DK77-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2025 - 28.02.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 65
Koulutus
Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
Master's Degree Programme in Osteopathy
Master's Degree Programme in Health Business Management (Tekniikan ja liikenteen ala)
Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettajat
Eija Metsälä
Sanna Törnroos
Vastuuopettaja
Eija Metsälä
Ryhmät
T1424S6
Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, tekniikka
L0524S6
Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, liiketalous
S1124S6
Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, sote
Opintojakso
S000DK77

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 08.01.2025 klo 10:30 - 12:00
(1 t 30 min)
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Introduction
ZOOM
Ke 15.01.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Health care safety
ZOOM
Ke 22.01.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Health care quality
ZOOM
Ke 29.01.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Quality management models
ZOOM
Ke 12.02.2025 klo 10:00 - 14:30
(4 t 30 min)
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Final seminar
ZOOM
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa luoda yhtenäisen terveydenhuollon laadun ja turvallisuuden viitekehyksen/tietopohjan hyödyntäen sekä kansallisia että kansainvälisiä ohjeita ja tieteellisiä lähteitä kriittisesti ja analyyttisesti
• osaa käyttää innovatiivisesti aiheeseen liittyviä käsitteitä ratkaistakseen terveydenhuollon turvallisuuden ja laadun vaativia ongelmia
• osaa soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoa, kehittää innovatiivisia näkemyksiä tai ratkaisuja terveydenhuollon turvallisuuteen ja laatuun sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla
• osaa viestiä terveydenhuollon turvallisuudesta ja laadusta vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti alan sisäisille ja sen ulkopuolisille yleisöille.

Sisältö

• Sosiaali- ja terveydenhuollon turvallisuus- ja laatujärjestelmät
• Standardit ja lainsäädäntö
• Laadun kehittämisen työkalut ja tekniikat
• Prosessinhallinta

Aika ja paikka

Introduction 8.1 at 10.30 am to 12 pm
15.01.2025 10.00 - 12.00 ZOOM Health care safety
22.01.2025 10.00 - 12.00 ZOOM Health care quality
29.01.2025 10.00 - 12.00 ZOOM Quality management models
12.02.2025 10.00 - 14.30 ZOOM Final seminar

Oppimateriaalit

Julkaistaan kurssin aloituksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

Flipped learning
Verkko-ohjaus
Reflektiiviset välitehtävät
Ryhmätehtävä
Seminaari

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ryhmätehtävä edellyttää työelämäkokemuksen reflektointia

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

8 t verkko-ohjaus ja opetus
4 t seminaari
123 t itsenäinen opiskelu pienryhmässä

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Vastuuopettajat: Eija Metsälä, Sanna Törnroos

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student is able to gather, process, produce and evaluate information about health care safety and quality, to use concepts of the area of expertise systematically, to solve problems in the field of health care safety and quality based on research and guidelines on the field, to recognise and analyse foci of health care quality and safety at the local level and to communicate about health care safety and quality clearly both orally and in writing.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student is able to gather, process, produce and evaluate information about health care safety and quality through critical and extensive use of both national and international scientific sources;
to use concepts of the area of expertise correctly, to solve problems in the field of health care safety and quality based on up to date evidence, applying and combining information from different fields; to develop new viewpoints or solutions for health care safety and quality at national or international level and to communicate about health care safety and quality in a competent, clear and consistent manner both orally and in writing.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student is able to create a consistent framework/knowledge base for health care safety and quality making use of both national and international guidelines and scientific sources in a critical and analytical manner, to innovatively use the concepts of the area of expertise to solve demanding problems in the field of health care safety and quality where new knowledge and competence is created, to apply and combine information from different fields, to develop innovative insights or solutions into health care safety and quality both at national and international levels and to convincingly communicate about health care safety and quality both orally and in writing to audiences within the field or outside of it.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The student has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Reflektoivien tehtävien suorittaminen 15%
Ryhmätehtävän raportti ja esittäminen 1-5
- Yksilöllinen osa 35%
-Yhteinen osa 50%

Lisätiedot

Opetus englanniksi. Arviointiasteikko 0 (hylätty) - 5 (erinomainen)

Siirry alkuun