Turvallisuus- ja laatuprosessien hallinta sosiaali- ja terveysalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000DK77-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2024 - 15.12.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.01.2025 - 28.02.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 65
- Koulutus
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Tekniikan ja liikenteen ala)
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
- Master's Degree Programme in Osteopathy
- Opettajat
- Eija Metsälä
- Sanna Törnroos
- Vastuuopettaja
- Eija Metsälä
- Ryhmät
-
T1424S6Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, tekniikka
-
L0524S6Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, liiketalous
-
S1124S6Master's Degree Programme in Health Business Management ylempi, sote
- Opintojakso
- S000DK77
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 08.01.2025 klo 10:30 - 12:00 (1 t 30 min) |
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Introduction |
ZOOM
|
Ke 15.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Health care safety |
ZOOM
|
Ke 22.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Health care quality |
ZOOM
|
Ke 29.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Quality management models |
ZOOM
|
Ke 12.02.2025 klo 10:00 - 14:30 (4 t 30 min) |
Safety and Quality Processes and Management in Social and Health Care S000DK77-3008 - Final seminar |
ZOOM
|
Tavoitteet
Opiskelija
• osaa luoda yhtenäisen terveydenhuollon laadun ja turvallisuuden viitekehyksen/tietopohjan hyödyntäen sekä kansallisia että kansainvälisiä ohjeita ja tieteellisiä lähteitä kriittisesti ja analyyttisesti
• osaa käyttää innovatiivisesti aiheeseen liittyviä käsitteitä ratkaistakseen terveydenhuollon turvallisuuden ja laadun vaativia ongelmia
• osaa soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoa, kehittää innovatiivisia näkemyksiä tai ratkaisuja terveydenhuollon turvallisuuteen ja laatuun sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla
• osaa viestiä terveydenhuollon turvallisuudesta ja laadusta vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti alan sisäisille ja sen ulkopuolisille yleisöille.
Sisältö
• Sosiaali- ja terveydenhuollon turvallisuus- ja laatujärjestelmät
• Standardit ja lainsäädäntö
• Laadun kehittämisen työkalut ja tekniikat
• Prosessinhallinta
Työmuodot
Flipped learning
Verkko-ohjaus
Reflektiiviset välitehtävät
Ryhmätehtävä
Seminaari
Aika ja paikka
Introduction 8.1 at 10.30 am to 12 pm
15.01.2025 10.00 - 12.00 ZOOM Health care safety
22.01.2025 10.00 - 12.00 ZOOM Health care quality
29.01.2025 10.00 - 12.00 ZOOM Quality management models
12.02.2025 10.00 - 14.30 ZOOM Final seminar
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Julkaistaan kurssin aloituksen yhteydessä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ryhmätehtävä edellyttää työelämäkokemuksen reflektointia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainväliset yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
8 t verkko-ohjaus ja opetus
4 t seminaari
123 t itsenäinen opiskelu pienryhmässä
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Vastuuopettajat: Eija Metsälä, Sanna Törnroos
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Reflektoivien tehtävien suorittaminen 15%
Ryhmätehtävän raportti ja esittäminen 1-5
- Yksilöllinen osa 35%
-Yhteinen osa 50%
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
The student is able to gather, process, produce and evaluate information about health care safety and quality, to use concepts of the area of expertise systematically, to solve problems in the field of health care safety and quality based on research and guidelines on the field, to recognise and analyse foci of health care quality and safety at the local level and to communicate about health care safety and quality clearly both orally and in writing.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
The student is able to gather, process, produce and evaluate information about health care safety and quality through critical and extensive use of both national and international scientific sources;
to use concepts of the area of expertise correctly, to solve problems in the field of health care safety and quality based on up to date evidence, applying and combining information from different fields; to develop new viewpoints or solutions for health care safety and quality at national or international level and to communicate about health care safety and quality in a competent, clear and consistent manner both orally and in writing.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
The student is able to create a consistent framework/knowledge base for health care safety and quality making use of both national and international guidelines and scientific sources in a critical and analytical manner, to innovatively use the concepts of the area of expertise to solve demanding problems in the field of health care safety and quality where new knowledge and competence is created, to apply and combine information from different fields, to develop innovative insights or solutions into health care safety and quality both at national and international levels and to convincingly communicate about health care safety and quality both orally and in writing to audiences within the field or outside of it.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
The student has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.