Skip to main content

Business Analytics (5 cr)

Code: LY00FG25-3003

General information


Enrollment
06.05.2024 - 11.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 30.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Master's Degree Programme in Change Management
Teachers
Jimmy Ruokolainen
Teacher in charge
Raisa Varsta
Groups
L1424S6
Muutosjohtaminen, ylempi
Course
LY00FG25

Implementation has 7 reservations. Total duration of reservations is 22 h 45 min.

Time Topic Location
Thu 31.10.2024 time 17:00 - 20:15
(3 h 15 min)
Liiketoiminnan analytiikka LY00FG25-3003
MMC304 Oppimistila
Thu 28.11.2024 time 17:00 - 20:15
(3 h 15 min)
Liiketoiminnan analytiikka LY00FG25-3003
MMC314 IT-Tila
Tue 04.02.2025 time 17:00 - 20:15
(3 h 15 min)
Liiketoiminnan analytiikka LY00FG25-3003
MMC304 Oppimistila
Tue 18.03.2025 time 17:00 - 20:15
(3 h 15 min)
Liiketoiminnan analytiikka LY00FG25-3003
Tue 08.04.2025 time 17:00 - 20:15
(3 h 15 min)
Liiketoiminnan analytiikka LY00FG25-3003
online
Tue 15.04.2025 time 17:00 - 20:15
(3 h 15 min)
Liiketoiminnan analytiikka LY00FG25-3003
Online
Tue 06.05.2025 time 17:00 - 20:15
(3 h 15 min)
Liiketoiminnan analytiikka LY00FG25-3003
MMC304 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

Upon completion of the course the student understands the role of the data to solve business problems and develop organization professionally.

The student is able to analyse organization’s analytical maturity and can propose solutions to improve it.

The student can assess the tools and software needed in organization and is able to use Business Intelligence (BI) tools for reporting, data combining and data analyzing.

The student knows the terminology within the field and is able to participate in BI-related development projects as an expert in his/her business area.

Content

* Intelligent reporting and visualisation
* Data management and knowledge-based management
* Data sources, data combing and data transforming for modern problem solving
* The use of Business Intelligence Tool (Power BI or other related)

Location and time

Pedagogisista syistä (=ohjelmistojen oppiminen tehokkaampaa) opetus järjestetään lähiopetuksena. Luentoja ei tallenneta eikä järjestetä etämahdollisuutta. Luennoilla käytävät aiheet ovat itse opeteltavissa opiskelumateriaalien (videot, äänitteet, kirjat ja artikkelit) avulla.

Materials

Julkaistaan kurssin alkupuolella: omat kotisivut joilla kurssin kirjallisuutta, lähteitä, videoita yms. sekä suomeksi että englanniksi.

Teaching methods

Opintojakso on pääasiassa tarkoitettu muutosjohtamisen tutkinto-ohjelman opiskelijoille mutta toki kaikki muutkin ovat tervetulleita. Lähiopetusta on kaksikertaa syksyllä ja viisi kertaa keväällä - poikkeuksellinen lähestymistapa datateknisten työkalujen sisäistämisestä johtuen.

Opetuskerrat ovat seuraavina päivinä klo 17-20.15

Syksy 2024: 31.10 ja 28.11.
Kevät 2025: helmikuun 1 vko (päivä vielä vahvistuu), 18.3., 8.4., 15.4., 6.5.

Huomaathan että ennakkotiedoista poiketen kurssin aloituskerta peruuntui tältä syksyltä ja keväälle lisättiin yksi opetuskerta.

Liiketoiminnan analytiikka sisältää konseptuaalista ymmärrystä tiedolla johtamisesta sekä taidollista sisältöä analytiikan ja visualisoinnin työkaluista (erityisesti Power BI) eli tiedon johtamisesta. Lähiopetuksen välillä on itsenäistä opiskelua ja työkaluihin liittyvää jatkokehittelyä omissa työympäristöissä. Opetus on case-painoitteista ja käytännön läheistä.Materiaali ja käsitteistöstä iso osa on englannin kielistä.

Employer connections

Caselähtöinen opetus: tietopohjaisten business ongelmien ratkaisua nykypäivän työkaluilla.

Exam schedules

Ei tenttejä eikä uusintamahdollisuutta. Arviointi pohjautuu palautettaviin tehtäviin.

International connections

Materiaalit ja oppimisympäristöt ovat kansainvälisiä parhaita käytänteitä noudattavia.

Completion alternatives

Voi itse opiskella, ei läsnäolopakkoa, kurssin tehtävät tulee kuitenkin palauttaa aikataulussa. Myöhästyneitä palautuksia ei oteta huomioon arvostelussa.

Student workload

BI-työkalujen oppiminen vaatii aikaa ja ilman omaa ajankäyttöä oppiminen jää valitettavasti pintapuoliseksi sekä lähiopetuksessa ryhmä saattaa joutua odottamaan, jos yksilö ei ole kehittänyt osaamistaan lähiopetuksen välillä, joten huolehdithan että varaat itseopiskelulle riittävästi aikaa. Tiedolla johtamisen kirjallisuutta ja aineistoa pystyy verrattain pienellä työkuormalla sisäistämään.

Content scheduling

Kolme kertaa syksyllä ja neljä kertaa keväällä. Opetuksen aikana yhdistellään sekä tiedollista sisältöä (tiedolla johtaminen) että taidollista sisältöä (tiedon johtaminen) eli ongelmanratkaisua BI-työkaluilla.

Further information

Tule rohkeasti mukaan, jos aihe kiinnostaa!

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Assessment criteria, good (3)

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, approved/failed

ufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Assessment methods and criteria

0-5. Arviointi pohjautuu palautettaviin tehtäviin, osallistumisaktiivisuudesta korotetaan arvosanaa, myöhästyneitä palautuksia ei oteta mukaan arviointiin.

Qualifications

Completed higher education degree (Bachelor level)

Go back to top of page