Multidisciplinary Innovation Project (10 cr)
Code: XX00DZ39-3147
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.05.2024 - 16.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) Music
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
- Teachers
- Jukka Väisänen
- Teacher in charge
- Jukka Väisänen
- Groups
-
KXF21S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- XX00DZ39
Objective
On completion of the course, the student
• can responsibly develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• is able to define the concept of innovation and take development methods into use
• is able to apply project and network-based work, creativity and competence in regional, national or international development work
• uses their personal skills and abilities to work in multidisciplinary collaboration and working environment
• creates a culture of cooperation and negotiation for successful teamwork
• uses their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Content
• The concept of innovation, development work management and building a development team
• Collaborative project and innovation work and assessment: brainstorming, future-oriented conceptualisation and design, customer and user understanding, contracts and copyrights, communicating, publishing, productisation, marketing and implementation planning
• Multidisciplinary teamwork, stakeholder activities and networking
• Innovation development tools and methods
Location and time
Suomeksi
Yhteystiedot
Kurssin vastuuopettaja on Jukka Väisänen
Email. jukka.vaisanen@metropolia.fi
Puh. 040 3340351
Kurssi on verkkokurssi, jossa on seitsemän tehtävämoduulia, jossa jokaisessa on tietty innovaatioprosessin tehtävävaihe. Kurssi on työmäärältään laaja, 10 op. .
KURSSILLE OSALLISTUMINEN EDELLYTTÄÄ OMAA TYÖELÄMÄASIAKASTA, jolle toteutat projektin – ja joka sisältää konseptimaista suunnittelutyötä ja kehittämistä. Työtehtävässä syntyy jollain tapaa monialaista osaamista, joskin pääset käyttämään paljon myös omaa ammattiosaamistasi. Työelämäkumppani voi olla esim. yritys, kunta, osuuskunta, kannatusyhdistys, teatteri, yhtye, kustantaja, äänitysstudio, elokuvantekijä, oppilaitos, RY tms. Työelämäkumppanilla on joku edustaja, jonka kanssa teet esim. tilaajan määrittelemää tehtävää, joka sisältää monialaista konseptiluonteista suunnittelua ja tuottamista. Työelämäkumppani tulee olla ennen kurssille hyväksymistä. Koulu ei järjestä kesäopintoihin asiakasta, (kuten kevään ja syksyn Minnoissa). Mikäli teet kurssin ulkomaavaihdon aikana, sovelletaan tehtäviä ulkomaanvaihtoa varten. Sovi asiasta etukäteen vastuuopettajan kanssa. Ulkomaille lähtijät tekevät myös omasta vaihdostaan projektisuunnitelman.
Lähteä lyhyt projektiehdotus sähköpostiin: jukka.vaisanen@metropolia.fi, jossa on seuraavat tiedot:
projektin tavoitteet
projektin asiakas,
kohderyhmä ja hyödynsaajat
projektin toteutustapa: kuvaus projektin toteuttamisesta ja toimintatavoista
aikataulu
projektin toteuttamiseen osallistuvat
projektin työnjako
projektin resurssit
kustannusarvio
riskit ja riskien hallinta
Lue tämä ensin: Innovaatioprojekti mallia DIY, musiikin opiskelijoille.
Voit toteuttaa innovaatioprojektin omaan työhösi tai muuhun aktiviteettiin liittyen. Jotta voit toteuttaa innovaatioprojektin, tehtävänäsi on viedä hallitusti läpi pieni projekti , jossa harjoittelet tehtävämodulien kautta innovaatioprosessia ja sen osia ja työtapoja. Jos sinulla ei vielä ole soveliasta hanketta, niin ensimmäinen tehtäväsi on hankkia sellainen. Hanke voi liittyä tuotteen tai palvelun kehittämiseen, tai siinä ideoidaan ja suunnitellaan esim. uutta konseptia tai toimintatapaa. Hanke voi olla käytännöllinen; rakennetaan, testataan, soitetaan, sävelletään, pilotoidaan, protoillaan, synnytetään taiteellinen tuotos, jossa on muitakin taiteen osa-alueita kuin vain musiikki esim. draama, video, äänite, teknologia yms), tai se voi olla luonteeltaan suunnittelu/ tutkimustehtävä, mikäli se on keskeistä tilaajan näkökulmasta.
Innovaatioprojektin työmäärä on laaja 10 op projekti (~ 270 tuntia), joka määrittelee hankkeen laajuuden/ haastavuuden. Hanke voi myös hyvin pitää sisällään asioita, joita joudut opettelemaan aivan alusta esim. 3D -tulostus, DAW:in käyttö, ohjelmointi, pelimusiikkisuunnittelu, tekoäly, podcast, digitaalinen kehittäminen, elokuvamusiikki tms. musiikin käyttö.
Englanniksi
Materials
x
Teaching methods
x
Employer connections
x
Exam schedules
x
International connections
x
Completion alternatives
x
Student workload
x
Content scheduling
x
Further information
x
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• recognises the concept of innovation, development and productisation processes and methods
• recognises their creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• recognises their role in multidisciplinary collaboration and working environment
• promotes a culture of cooperation and negotiation and works constructively as part of a team
• uses their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment criteria, good (3)
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• can define the concept of innovation, development and productisation processes and methods that are needed in developing an implementable outcome
• applies their creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• takes an active role in multidisciplinary collaboration
• helps to create a culture of cooperation and negotiation for successful teamwork
• can apply in many ways their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment criteria, excellent (5)
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• is able to define and apply the concept of innovation, development and productisation processes and is able to facilitate the development work with versatile range of methods to accomplish an implementable outcome
• is able to develop successful project- and network-based teamwork and their own creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• takes an active role and analytically assesses their competence and learning in multidisciplinary collaboration
• develops actively a culture of cooperation and negotiation and helps the team to succeed
• can apply in many ways and efficiently develop their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment criteria, approved/failed
The student
• can develop innovative practical and concrete solutions, practices, products or services with multidisciplinary partners to meet the diverse future needs and current challenges in the metropolitan area
• recognises the concept of innovation, development and productisation processes and methods
• recognises their creativity and competence in project and network-based work in regional, national or international development work
• recognises their role in multidisciplinary collaboration and working environment
• promotes a culture of cooperation and negotiation and works constructively as part of a team
• uses their skills in problem solving, collaboration, technical and communication skills to support the collaborative development processes and joint decision making of the team.
Assessment methods and criteria
x
Further information
Assessment is focused on the work carried out during the course, the gained competence and knowledge upon the completion of the course, the outcomes of the project and meeting the project goals and creating innovative concrete and implementable solutions.