Siirry suoraan sisältöön

Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu (15 op)

Toteutuksen tunnus: KM00ES11-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 10.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Lähiosuus
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuomas Aatola
Essi Manni
Vastuuopettaja
Tuomas Aatola
Ryhmät
KXE22S1GS
Visuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu
Opintojakso
KM00ES11

Toteutuksella on 46 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 242 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 21.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 21.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 22.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 22.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ke 23.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
To 24.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Pe 25.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 28.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 28.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 29.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 29.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ke 30.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
To 31.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Pe 01.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 04.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 04.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 05.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 05.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ke 06.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
To 07.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Pe 08.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 11.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 11.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / KM00ES11-3002 Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu
Ti 12.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 12.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ke 13.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
To 14.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Pe 15.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 18.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 18.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / KM00ES11-3002 Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu
Ti 19.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ke 20.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
To 21.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Pe 22.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 25.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 25.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Itsenäinen / Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
Ti 26.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ke 27.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
To 28.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Pe 29.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 02.12.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ti 03.12.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ke 04.12.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
To 05.12.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ma 09.12.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Ti 10.12.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelu KM00ES11-3002
AR405 Digitila Licko
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa markkina- ja kilpailija-analyysinsä perusteella luoda tuoteilmeen. Opiskelija osaa suunnitella tuoteilmeen pohjalta toimivia ja visuaalisesti kiinnostavia pakkausratkaisuja. Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän keinot ja mahdollisuudet ja osaa suunnitella tarkoituksenmukaisen kampanjan. Opiskelija osaa lähestyä erilaisia kohderyhmiä ja valita kampanjansa tarkoitukseen sopivia viestintävälineitä. Opiskelija hallitsee luovan ajattelun työmuotoja ja pystyy tuottamaan toimivia ratkaisumalleja. Opiskelija osaa toimia työryhmän jäsenenä, jakaa kampanjasuunnittelun projektin osa-alueisiin ja aikatauluttaa toimintaansa. Opiskelija tuntee kampanjasuunnittelun toteutuksen pääperiaatteet ja osaa hakea toteutukseen sopivat yhteistyökumppanit. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa projektitöissä.

Sisältö

- tuoteilmeen ja kampanjan suunnittelun periaatteet
- markkinoinnin, mainonnan, kaupan, kuluttajan ja ympäristön vaatimukset
- kohderyhmäajattelu
- tuotteen koko, muoto, rakenne, materiaalit ja värit
- pakkausmateriaalit ja -painomenetelmät
- projektissa toimiminen ja projektihallinta
- toimeksianto ja siihen vastaaminen
- kampanjan monimuotoisuus ja ajoitus
- palvelumuotoilu

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää tuoteilmeen ja kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa tyydyttävän tuoteilme- ja kampanjakokonaisuuden. Opiskelija tunnistaa luovan prosessin työmuotoja ja osaa luoda tuoteilmeen pohjalta ratkaisuja sekä pakkaus- että kampanjatuotantoon. Hän osaa toimia sekä itsenäisesti että työryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee tuoteilmeen ja kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa hallitun tuoteilme- ja kampanjakokonaisuuden. Opiskelija osaa soveltaa aiemmin hankittua osaamistaan tuoteilmeen ja kampanjan suunnitteluun. Hän tunnistaa taitotasonsa ja kykenee itsereflektioon. Opiskelija osaa hyödyntää luovan prosessin työmuotoja ja luoda tuoteilmeen pohjalta käytännöllisiä ja oivaltavia, kohderyhmän huomioon ottavia ratkaisuja sekä pakkaus- että kampanjatuotantoon. Opiskelija osaa työskennellä sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin kiinnostavalla tavalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee tuoteilmeen ja kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa ansiokkaan tuoteilme- ja kampanjakokonaisuuden. Opiskelija osaa soveltaa aiemmin hankittua osaamistaan omaperäisellä tavalla tuoteilmeen ja kampanjan suunnitteluun. Hän osaa työskennellä tavoitteellisesti ja kykenee itsereflektioon ammatillisen identiteettinsä kehittymistä arvioidessaan. Opiskelija osaa hyödyntää luovan prosessin työmuotoja ja luoda tuoteilmeen pohjalta käytännöllisiä ja oivaltavia, kohderyhmän huomioon ottavia ratkaisuja sekä pakkaus- että kampanjatuotantoon. Opiskelija osaa työskennellä sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin uskottavasti ja visuaalisesti kiinnostavalla tavalla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää tuoteilmeen ja kampanjan suunnitteluprosessin ja osaa tuottaa tyydyttävän tuoteilme- ja kampanjakokonaisuuden. Opiskelija tunnistaa luovan prosessin työmuotoja ja osaa luoda tuoteilmeen pohjalta ratkaisuja sekä pakkaus- että kampanjatuotantoon. Hän osaa toimia sekä itsenäisesti että työryhmän jäsenenä ja presentoida tuottamansa materiaalin.

Esitietovaatimukset

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

Siirry alkuun