Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EW58-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Antti Laiho
Ryhmät
TVT23-PE
Pelikehitys
Opintojakso
TX00EW58

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 47 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 03.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
KMC592 Digitila
Ti 10.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
KMC592 Digitila
Ti 17.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
KMC592 Digitila
Ke 18.09.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
zoom
Ti 24.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
KMC592 Digitila
Ke 25.09.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
KMC592 Digitila
Ti 01.10.2024 klo 09:00 - 15:00
(6 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
KMC592 Digitila
Ti 08.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3003
KMC592 Digitila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.

Sisältö

• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Lisätiedot

Opintojakso sisältää toteutusprojektin.

Siirry alkuun