Accessible Environment and Assistive Devices (5 cr)
Code: SX00EE52-3011
General information
- Enrollment
-
06.05.2024 - 19.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
12.08.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 40
- Degree programmes
- Physiotherapy
- Teachers
- Sirpa Ahola
- Inari Heimo
- Nina Talvitie
- Teacher in charge
- Sirpa Ahola
- Groups
-
SXB24K1Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä
- Course
- SX00EE52
Implementation has 22 reservations. Total duration of reservations is 62 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 13.08.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
ETÄ / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011, Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3012 |
|
Thu 15.08.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
LÄHI / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPB6005
Oppimistila
|
Fri 16.08.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Itsenäinen työskentely / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
|
Thu 22.08.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
LÄHI / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Fri 30.08.2024 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
LÄHI Tiimien itsenäinen harjoittelu altaalla / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Tue 03.09.2024 time 09:00 - 15:15 (6 h 15 min) |
Asiantuntijaluentopäivä/Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3012, Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPA4009
Oppimistila
|
Wed 04.09.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
LÄHI Tiimien itsenäinen harjoittelu altaalla / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Fri 06.09.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
LÄHI / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Tue 10.09.2024 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
LÄHI / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Wed 11.09.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
LÄHI, tentti / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPA5020
Oppimistila
|
Wed 11.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Soveltavan liikunnan allasryhmä |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Wed 18.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Soveltavan liikunnan allasryhmä |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Mon 23.09.2024 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
LÄHI Tiimien itsenäinen harjoittelu altaalla / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Wed 25.09.2024 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
LÄHI Tiimien itsenäinen harjoittelu altaalla / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011, Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3012 |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Wed 25.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Soveltavan liikunnan allasryhmä |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Fri 27.09.2024 time 08:00 - 11:30 (3 h 30 min) |
LÄHI / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPBK030
Liikuntasali
MPB6008 Oppimistila |
Wed 02.10.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Soveltavan liikunnan allasryhmä |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Wed 09.10.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Soveltavan liikunnan allasryhmä |
MPBK031
Allastila
MPBK032 Sauna MPBK033 Sauna |
Wed 23.10.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011, Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3012 |
MPC4001
Oppimistila
|
Thu 24.10.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
A-ryhmä: Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPB3006
Ergonomia
MPB3004 Ensiavunopetustila |
Fri 25.10.2024 time 13:00 - 15:30 (2 h 30 min) |
B-ryhmä: Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPB3006
Ergonomia
MPB3004 Ensiavunopetustila |
Mon 18.11.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
2. uusintatentti (psykomotoriikka ja ryhmänohjaus) / Toimintakykyä edistävä esteetön ja saavutettava ympäristö ja apuvälineet SX00EE52-3011 |
MPC5010
Kokoustila
|
Objective
Students are competent in finding environmental solutions promoting individual functional ability and participation and are capable of applying this competence to planning of accessible operational environments in a multiprofessional manner. They can describe how assistive device promotes individual’s functional abilities. Students are able to assess the need for assistive device. Students can describe the social importance and objectives of applied physical activity. The student can select and adapt various forms of physical activity both on an individual basis and for different groups. The student can operate in multiprofessional cooperation with other entities and professionals that arrange adapted physical activity.
Content
Planning of environment promoting functional ability and participation as well as laws and
recommendations guiding it.
Assessing accessibility of environment and formulating development proposals from the perspective of various user groups
Familiarisation in assistive device services
Concept, importance, objectives and organisations of applied physical activity
Psychomotor approach in applied physical activity
Basics of group physical activity guidance
Application of different forms of physical activity and sports for different customer groups
Multiprofessional collaboration and networks in applied physical activity
Location and time
Myllypuro campus.
Materials
To be announced.
Teaching methods
Lectures
Group assignments
Practical sessions
Customer groups at the pool
Learning tasks
Exam
Employer connections
N/A
Exam schedules
N/A
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
5 x 27 hours
Content scheduling
The course themes: Accessible environment, Adapted physical activity, Assistive devises will actualize during Autumn 2024.
Further information
Attendance mandatory. Absences will be compensated.
If the student has individualized educational support / study arrangements, shall this student contact the teacher of the course immediately after the end of the registration period (or latest before the start of the course.)
It is not allowed to use or distribute any tasks, assignments or MATERIALS in any other way than in the student's own studies. Distributing ONLY with the teacher's personal permission.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.
Assessment criteria, good (3)
Students analyse the relationships between appropriate core concepts as well as justify their choices using the knowledge base of their own professional field. They analyse the prerequisites and consequences of their own actions. Students act according to the rules and instructions given in their operating environment, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act flexibly as group members.
Assessment criteria, excellent (5)
Students analyse and assess the relationships between appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They assess the prerequisites and consequences of their own actions. Students act initiatively and goal-orientedly in diverse operating environments, and they apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics in varied situations, and their functioning enhances group activities.
Assessment criteria, approved/failed
Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.
Assessment methods and criteria
The course includes three themes. Each of the three themes includes its own learning assignments that are evaluated by passed / failed. The exam on psychomotricity is evaluated pass / fail.
Qualifications
-