Skip to main content

Clinical Practice - Public Health Nursing of Schoolchildren and Young People (5 cr)

Code: SX00EB09-3003

General information


Enrollment

19.03.2024 - 24.05.2024

Timing

19.08.2024 - 13.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 35

Degree programmes

  • Public Health Nursing

Teachers

  • Maria Kauppinen
  • Anna O'Sullivan

Groups

  • SXQ24K2
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto

Objective

Students
- can adopt a client-oriented approach to their public health nurses’ work with schoolchildren and young people
- are able to apply the key competence required by the clinical practice environment to public health nursing of schoolchildren and young people
- follow the ethical regulations and principles of nursing and the ethical recommendations on public health nursing
- are competent in working life skills
- work as representatives of public health nursing in the multi-actor environment of school and student health care
- identify development needs of health promotion in school and student health care
- are able to evaluate their competence and develop it further

Content

- work environment of school and student health care
- public health nursing in school or student health care

Location and time

Harjoittelupaikkoja ovat:
- alakoulu (yleensä useampi alakoulu yhdellä ohjaajalla)
- peruskoulu (ala- ja yläkoulu yhdessä)
- yhtenäiskoulut (yläkoulu ja lukio)
- ammatilliset oppilaitokset
- lukiot
- YTHS, ei Jobiilin piirissä, haettava erikseen
Harjoittelu on mahdollista tehdä eri puolella Suomea, sopimuksen voimassaolo Metropolian kanssa tarkistettava aina harjoittelun koordinaattorilta
Ei harjoittelua syyslomaviikon ajalle.
Huom. Lukukausien lopussa harjoittelu ei suotavaa kouluilla, sillä terveystarkastuksia on tuolloin vähän.

Materials

Neuko- tietokanta
Moodle- materiaali

Teaching methods

Harjoittelu koulu- tai opiskeluterveydenhuollossa 3 vkoa= 4.5 op
Oppimistehtävät harjoittelussa
0.5p op osuus tarkentuu lähempänä harjoittelun ajankohtaa.

Employer connections

Koulu- tai opiskeluterveydenhuollon harjoittelu 3 viikkoa syksyllä 2024.
Huom! Harjoittelun oltava yhtäjaksoinen 3 viikkoa

Exam schedules

N/A

International connections

N/A

Completion alternatives

Opiskelija suorittaa harjoittelun koulu- tai opiskeluterveydenhuollossa tai YTHS:ssä.

Student workload

Koulu- tai opiskeluterveydenhuollon harjoittelu 3 viikkoa yhteensä 120 tuntia sisältäen oppimistehtävät.
0,5 op = 13 t opiskelijan työtä, osuus tarkentuu lähempänä harjoittelun ajankohtaa.

Further information

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Esitietovaatimukset:

- Harjoittelun toimintaympäristöä vastaavat teoriaopinnot tulee olla suoritettuna hyväksytysti

- Ennen harjoittelua terveyden edistämisen sekä terveyden edistämisen työmenetelmät -opintojaksot tulevat olla suoritettuina hyväksytysti


Opintojaksopalaute:

Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Pass/Fail

See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi
Työelämäpalaute
Moodle- oppimistehtävät

Prerequisites

Prior knowledge requirements
Theoretical studies corresponding to the clinical practice environment