Public Health Nursing of Schoolchildren and Young People (5 cr)
Code: SX00EB03-3002
General information
- Enrollment
-
06.05.2024 - 19.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
12.08.2024 - 20.09.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Health Care
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Public Health Nursing
- Groups
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- SX00EB03
Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 30 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 14.08.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002, orientaatio |
MPC4011
Oppimistila
|
Tue 20.08.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002 |
MPB4008
Vastaanotto
MPB4011 Terveydenedistäminen |
Wed 21.08.2024 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002 Ryhmä A Ensiavun kertausharjoitukset / Päivi Eskola |
MPB5003.2
Ensiapu 1
|
Wed 21.08.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002 Ryhmä B Ensiavun kertausharjoitukset / Päivi Eskola |
MPB5003.2
Ensiapu 1
|
Wed 28.08.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002, kampuksella |
MPC4012
Oppimistila
|
Wed 04.09.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Terveydenhoitajan uramahdollisuudet -webinaari |
|
Thu 05.09.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002, kampuksella |
MPA5024
Oppimistila
|
Tue 10.09.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002, ravitsemuksen opetus kampuksella |
MPA5023
Oppimistila
|
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3002, Moodle-tentti |
Objective
Student
- know how to plan, implement and evaluate evidence-based public health nursing of schoolchildren and students in a client-oriented way
- can use evidence-based knowledge on the growth and development of school-aged children and young people
- are able to evaluate and support the resources of a school-aged young person and his/her family as well as evaluate the need for increased support and extended services if necessary
- are able to use the effective and client-oriented health promotion work methods
- are proficient in working as experts of public health nursing in multi-actor school and student communities
- can utilize a research and development-minded approach in the operating environment of school and student health nurses
Content
- operating environments of school and student health care
- growth and development of school-age children and young persons
- follow up on the growth and development of school-age children and young persons
- contents and work methods of health promotion
- resources and inclusion of school-age children, young persons and families
- pupil and student health care and multi-actor collaboration
- outreach youth work and youth development in school and student health care
- medical studies: sexual health
Location and time
Orientation, lectures and labs can be found in the schedule.
Materials
The course material will be specified closer to the time of teaching.
Teaching methods
Activating lectures as a rule on campus and possibly in Zoom, schedules can be found in the schedule.
Moodle Working
Laboratory on campus, duty of attendance
First aid (0.25 cr) laboratory, attendance obligation
Exam: to be specified closer to the time of teaching
Nutritional Lectures: Merja Lahdenperä
Sexuality and the beginning of contraception, guest lecturer: Leena Väisälä. The lecture has been completed in the spring of 2024.
Employer connections
N/A
Exam schedules
The exam and re-opportunities become more specific closer to the teaching.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
The total number of hours of study is 135 hours.
Content scheduling
Orientation Lecture
Contact teaching lectures mainly on campus
Laboratory on campus: screening for posture and scoliosis, vision and hearing, growth monitoring, attendance
Moodle tasks
First aid abortion on campus, attendance obligation
Further information
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Opiskelijalla on suorittanut hyväksytysti ennen opintojakson alkua:
- Terveyden edistämisen työmenetelmät ja rokottaminen opintojakso
Lisäksi suositeltavaa, että opiskelija on suorittanut Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyön -opintojakson, jossa on suoritettu seulonnat.
HUOM: opintojaksoon liittyvät lääkelaskut tulee olla hyväksytysti suoritettuna ja laboraatiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna ennen harjoittelua
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan
kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei
sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Assessment methods and criteria
he exam and re-opportunities become more specific closer to the teaching.
Moodle tasks, approved
Laboratories and First Aid Presence Obligations
Qualifications
The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.