Skip to main content

Enabling Occupational Performance in Groups (5 cr)

Code: SX00EO23-3006

General information


Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.04.2024 - 15.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Occupational Therapy
Teachers
Sanna Piikki
Akvaliina Lacho
Teacher in charge
Sanna Piikki
Groups
SXI22S2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00EO23

Implementation has 11 reservations. Total duration of reservations is 65 h 15 min.

Time Topic Location
Wed 17.04.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ/ Orientaatio/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Thu 25.04.2024 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
LÄHI/ Teoria 1/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
MPA4008 Oppimistila
Fri 26.04.2024 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
ETÄ/ Teoria 2/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Mon 29.04.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
ETÄ/ Suunnitelman suullinen käsittely/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Thu 02.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ensimmäinen ryhmäkerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Fri 03.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ensimmäinen ryhmäkerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Tue 07.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Toinen ryhmäkerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Wed 08.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Toinen ryhmäkerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Mon 13.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Kolmas ryhmäkerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Tue 14.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Kolmas ryhmäkerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Wed 15.05.2024 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
ETÄ/ Päätöstyöpaja/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 1) SX00EO23-3006
Changes to reservations may be possible.

Objective

Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.

Content

Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group

Location and time

17.4-15.5.2024
Myllypuron kampus ja lukujärjestyksestä löytyvät linkit.

Materials

Tenttimateriaalina: Hautala, T. - Hämäläinen, T. & Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapia käytännössä Helsinki: Edita / Terapeuttista toimintaa ryhmissä käsittelevä osuus.

Cole Marilyn. 2012. Group Dynamics in Occupational Therapy. Sivut 3-11: 7 steps (Myös muita painoksia voi hyödyntää) > 5.painos/ 2018 löytyy rajoittamattomana E-kirjana.

Muu opintojaksolla tarvittava materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

Teaching methods

Etä- lähiluennot (teoria)
Työpaja x1
EXAM-tentti
Itsenäinen teorian opiskelu + työryhmä- ja parityöskentely
Ryhmän ohjaaminen käytännössä x3
Opettajien antama ohjaus
Oppimistehtävä: Ryhmän suunnitelma ja ryhmäkertojen suunnitelmat
Vertaistyöskentely

Employer connections

Ryhmänohjausajat lähi:
2.5, 7.5 ja 13.5
tai
3.5, 8.5 ja 14.5



Jokainen opiskelija on varattuna edellä esitetyistä päivistä kolmena. Päivät tarkentuvat ennen opintojakson alkua.
Lisäkysymyksiä mahdollisuus esittää orientaatiossa.

Exam schedules

O

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Orientaatio 17.4. 2024. Osallistuminen orientaatioon on välttämätöntä.
Vko 17-20 erittäin tiivistä ryhmä- ja parityöskentelyä. Varaa aikaa.

Content scheduling

Katso lukujärjestys.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Hyväksytty tentti.
2krt mukana ryhmässä
Suunnitelmatehtävän suullinen käsittely, niin että opiskelijoiden kertoman mukaan ulkopuoliselle muodostuu kuva kokonaisuudesta, jolle ryhmäkerrat rakentuvat.
Työryhmänä ryhmän suunnitelman kirjallinen palautus.
Työryhmältä 3x ryhmäkerran suunnitelman kirjallinen palautus.
Työpajaan osallistuminen.

Tarkempi informaatio orientaatiossa.

Qualifications

Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1

Further information

Further information: The course includes practical work.

Objective

Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.

Content

Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group

Further information

Further information: The course includes practical work.

Qualifications

Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1

Go back to top of page