Diversity in Elderly Care (5 cr)
Code: SX00EQ01-3005
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 19.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Elderly Care
Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 12.01.2024 time 09:30 - 11:45 (2 h 15 min) |
Orientaatio & Vammaisuus - Moninaisuus vanhustyössä SX00EQ01-3005 |
MPA4008
Oppimistila
|
Fri 12.01.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Moninaisuus vanhustyössä SX00EQ01-3005 |
MPA6010
Oppimistila
|
Mon 15.01.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Moninaisuus vanhustyössä SX00EQ01-3005 |
MPA6010
Oppimistila
|
Mon 15.01.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Moninaisuus vanhustyössä SX00EQ01-3005 |
MPC1001
Showroom
MPB1045 Aistihuone MPB1029 Kotikulma |
Mon 22.01.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Moninaisuus vanhustyössä SX00EQ01-3005 |
MPA6011
Oppimistila
|
Mon 22.01.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Moninaisuus vanhustyössä SX00EQ01-3005 |
MPA6011
Oppimistila
|
Objective
The students are able to:
• identify the older person’s position from the points of view of linguistic and cultural minorities, disability, sexual orientation and gender diversity
• describe ways to encounter an older person with a disability in different ways
• identify the importance of different cultures in the lives of older people and in the use of services
• identify sexual orientation and gender diversity as part of older people's identity
• find solutions to support good old age and inclusion of different older people
Content
• diversity of older people in services
• the status and rights of diverse older people
• cultural sensitivity
• methods that support communication and clear communication
• disability in old age such as intellectual disability, sensory disability, physical disability
• sexual orientation of the older people and gender diversity
Location and time
Lähiopetus
Pe 12.1. opintojakson orientaatio + kieli- ja kulttuurivähemmistöt
Ma 15.1. vammaisuus + aistipaja
Ma 22.1. seksuaalisuus ja sukupuolen moninaisuus + kieli- ja kulttuurivähemmistöt
Materials
To be found at the Moodle.
Teaching methods
Face-to-face teaching / Contact teaching / Instruction
Assignments / coursework
Distance learning
Participatory methods
Reflective practice
Collaborative learning
Employer connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
1 ect = 27 hours student work -> 5 ect = 515 hours
Further information
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.
-
Metropolian tietosuojaseloste
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment methods and criteria
Arvioinnista ja tehtävistä
- Arviointiasteikko 0-5, jatkuva arviointi, ks. arviointikriteerit opetussuunnitelman liitteestä
- Opintojakson kirjalliset tehtävät edellyttävät annettujen ja soveltuvien lähteiden käyttöä.
- Tehtävät tulee palauttaa annetun aikataulun mukaan.
- Opintojakson osasuoritukset (esim. kirjalliset tehtävät ja verkkokeskustelut) arvioidaan ja vaikuttavat kokonaisarvosanaan.
- Hyväksyttyä kirjallista tehtävää ei ole mahdollista korottaa.
- Läsnäolo opetuksessa ja aktiivinen osallistuminen opetukseen vaikuttaa arviointiin.
- Opintojaksolla ei ole käytössä poissaolon korvaavaa tehtävää.
Further information
- Linguistic and Cultural Minorities 2ECTS
- Disability 2ECTS
- Sexuality and Gender Diversity 1ECTS