Life Course Support in Socio-Pedagogical Work and Professional English (10 cr)
Code: SX00EP03-3013
General information
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
10 - 60
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Johanna Ihalainen
- Seija Mäenpää
- Anna Rinnemaa
- Satu Hakanen
- Minna Kalajoki
- Jouni Piekkari
Groups
-
SXH23S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä, sosiaaliohjaus
Objective
The students will be able to analyse a variety of cultures, ways of life, and life courses as well as assess their significance in the lives of individuals and communities. The students will learn socio-pedagogical methods in supporting daily life. They learn how to carry out activities that support the inclusion of individuals and communities, take into account diversity and reflect on their activities. The goals of the students in the early childhood education path highlight supporting children in early childhood education and their life situations.
The students will be able to communicate fluently and effectively in English in their studies and work tasks, as well as use English to develop their own professional skills. They will have a realistic understanding of their language proficiency, as well as a positive attitude towards further developing their skills as part of their professional expertise. The oral and written communication skills correspond to the B2 level of the Common European Framework (CEFR). The students' oral expression is natural they can take the register of language use into account. Their written expression is clear and structured and their vocabulary is versatile.
Content
Life course, way of life, stages of life and life events. Diversity, ethnic groups. Pedagogical methods suitable for different client groups: sports education, arts education, music education, oral expression and literature. Fundamentals of methods and links to socio-pedagogical work. Key English concepts, terms and interactive situations in the work of the Bachelor of Social Services. Studying, work environment and work tasks in English
Location and time
Myllypuron kampus, kevät 2024 : 6.3. -12.4.2024 ( tarkempi aikataulu täydentyy)
HUOM! Opintojaksolla on paljon läsnäoloa vaativaa opetusta sekä itsenäistä työtä, joten varaa opintojaksolle paljon aikaa aikavälillä 6.3. -12.4.2024. Aikataulu julkistetaan viimeistään kevätlukukauden 2024 alussa ja se on alustava, muutoksia voi tulla.
Osa opetuksesta on pienryhmissä. Pienryhmät kerrotaan ja niiden aikataulut kerrotaan orientaatiossa.
Opintojakson aloitus (PAKOLLINEN kaikille lähitoteutukseen osallistuville) 6.3.2024 12.30 - 16.00 Orientaatio, Elämänkulku ja kulttuurinen moninaisuus. Kaikilla pakollinen osallistuminen. Jos et pääse orientaatioon, täytyy opintojakson vastuuopettaja Anna Rinnemaalle (anna.rinnemaa@metropolia.fi) ilmoittaa siitä ETUKÄTEEN. Orientaatiokerran materiaaliin tutustuminen on pakollista, materiaali tulee nähtäville OMAan hyvissä ajoin. Orientaatioasioiden jälkeen Johannan luento elämänkulun tukemisesta ja kulttuurisesta moninaisuudesta.
Opintojakson lopetus (PAKOLLINEN kaikille) 11.4.2024
Opintojakson päätöstapahtuma yhteistyössä työelämän kanssa ja sen jälkeen tapahtuman yhteinen reflektio. Pakollinen läsnäolo kaikilla. (Osalla Ammatillisen englannin opetus jatkuu vielä myöhempään)
Materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot
Itsenäinen oppiminen
Vertaisoppiminen
Ryhmätyöskentely
Oppimistehtävät
Osallistavat workshopit
Ohjatut harjoitukset
Yhteistyötä työelämän kanssa
Opintojaksoon sisältyy ammatillisen englannin opinnot 3 op
Employer connections
Mahdollisesti vierailijoita työelämästä sekä yhteistyötä työelämän kanssa.
Completion alternatives
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Satu Hakaseen.
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Student workload
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Opintojaksolla on paljon opetusta, johon tulee osallistua, sekä itsenäisesti tehtävää opiskelua ja työskentelyä. Varaathan siis RUNSAASTI AIKAA kalenteristasi tälle opintojaksolle aikavälillä 6.3.-12.4. (osassa tehtäviä palautuspäivä jatkuu pitemmälle).
Content scheduling
Orientatio 6.3.2024, pakollinen osallistuminen
Opintojakson aihepiirit:
- Elämänkulku ja kulttuurinen moninaisuus
- Elämänkulun tukemisen menetelmät:
Sanallinen ilmaisu ja kirjallisuus, kuvataide, musiikki sekä draama ja pelillisyys elämänkulun tukena.
- Työelämän englanti
- Itsenäinen työskentely.
11.4.2024 Opintojakson päätöstapahtuma yhteistyössä työelämän ja HyMy-kylän kanssa. Pakollinen läsnäolo kaikilla.
12.4. Ammatillisen englannin opetuksen viimeinen kerta.
Further information
Opintojaksolla opiskellaan 10 op = 270 h opiskelijan työtä
Opintojaksolla on paljon opetusta, johon tulee osallistua sekä itsenäisesti tehtävää opiskelua.
Opintojakson aihepiirit:
- Elämänkulku ja kulttuurinen moninaisuus
- Elämänkulun tukemisen menetelmät:
Sanallinen ilmaisu ja kirjallisuus, kuvataide, musiikki sekä draama ja pelillisyys elämänkulun tukena.
- Opintojaksoon sisältyy ammatillisen englannin opinnot 3 op.
Opetus ajoittuu aikavälille 6.3.-12.4.2024 , Myllypuron kampuksella.
Opintojakson aikataulu käydään läpi orientaatiossa 6.3., joten on tärkeää osallistua siihen. Osa opetuksesta on pienryhmissä. Pienryhmät kerrotaan ja niiden aikataulut kerrotaan orientaatiossa.
HUOM! Opintojaksolla on paljon läsnäoloa vaativaa opetusta sekä itsenäistä työtä, joten varaa opintojaksolle paljon aikaa aikavälillä 6.3.-12.4.2024 Aikataulu julkistetaan viimeistään kevätlukukauden 2024 alussa ja se on alustava, muutoksia voi tulla.
Opettajat:
Anna Rinnemaa / vastuuopettaja, sekä Sanallinen ilmaisu ja kirjallisuus -opetus
(anna.rinnemaa@metropolia.fi )
Satu Hakanen / Varhaiskasvatuksen ja musiikin opetus
Johanna Ihalainen/ Elämänkulku ja kulttuurinen moninaisuus -opetus
Minna Kalajoki / Englannin opetus
Seija Mäenpää / Kuvataiteen opetus
Jouni Piekkari / Draama ja pelillisyys -opetus
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, läsnäolovaatimus on kaikilla luennoilla ja workshopeilla, vaadittujen oppimistehtävien palautus aikataulun mukaan,
sekä niiden hyväksytyt suoritukset.
Further information
The course includes 3 ECTS English studies.