Skip to main content

Planning the Bachelor’s Thesis (5 ECTS)

Code: SX00EQ69-3002

General information


Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Occupational Therapy
No reservations found for implementation SX00EQ69-3002!

Learning outcomes

Learning outcomes
Students will recognise and be able to justify the starting points for their bachelor’s thesis from the perspective of developing their own professional field. They will be capable of effectively cooperating in various work networks and professionally discussing with industry representatives, instructors and students. Students will able to prepare a viable plan for their final project based on critical research and creative solutions. They will know how to identify and solve work-related ethical issues. Students will use English research resources to plan for their bachelor’s thesis.

Content

Contents:
- Identifying current development needs in the field
- Partnership negotiations with industry representatives, a networking work approach, peer support
- Understanding the process of the bachelor’s thesis
- Information retrieval in English and Finnish, critical evaluation of sources
- Justification of chosen working methods and practices
- Workshops in methodology, academic writing and information gathering
- Communication in R&D
- Drawing up a proposal and a viable working plan; their presentation at a seminar
- Applying for research permission and drawing up the agreement for the bachelor’s thesis

Prerequisites

Before attending the course, the students must have completed minimum of 95 ECTS, including competence from the following courses: Research and Development in Occupational Therapy.

Teaching methods

Opiskelija, joka on jo tehnyt opinnäytetyön, Pro Gradu työn tai vastaavan, voi hakeutua tälle opintojaksolle. AHOT hakemuksen perusteena oleva työ tulee olla pääsääntöisesti alle 10 vuotta vanha.

TEE AHOT
Opiskelija tekee AHOT hakemuksen seuraaville jaksoille, ja perustelee hakemuksen sekä liittää siihen tarvittavat todistukset, dokumentit ja reflektoivan esseen:
Opinnäytetyön suunnittelu (AHOT)
Opinnäytetyön raportointi ja julkistaminen (AHOT)
Opinnäytetyön toteutus (AHOT)

AHOT hakemukset osoitetaan ohjaavalle opettajalle (Annariika Anundi). Vasta kun AHOT-hakemus on hyväksytty, opiskelija hyväksytään opintojaksolle.

Opiskelija tekee itsenäisesti osaamisen näyttöön tarvittavan kirjallisuuskatsauksen.

Tarkemmat ohjeet ja kuvaukset AHOT-opinnäytetyö-prosessiin hakemisesta, etenemisestä ja sisällöistä kuvataan Toimintaterapian opinnäytetyön Moodle-alustalla, AHOT-välilehdellä: https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=808

Location and time

Opintojakso toteutuu syksyllä 2023. Orientaatio etänä ke 23.8.23 klo 9-10.30 (zoom-linkki: https://metropolia.zoom.us/j/6385540865 6). Kirjallisuuskatsauksen palautus ma 20.11.23 ja esitykset etänä 21.11.23 (zoom-linkki XX). Kypsyysnäyte (EXAM) 22.11.2023.

Itsenäistä työskentelyä, ei sisällä opettajan ohjausta (ahot: osaamisen osoittaminen).

Learning materials and recommended literature

Kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus.
Toimintaterapian, kuntoutuksen ja terveysalan kansallinen ja kansainvälinen tutkimustieto.

Alternative completion methods of implementation

Tavanomainen 15 op opinnäytetyö.

Internship and working life connections

AHOT-opinnäytetyön aihe kartoitetaan työelämäyhteistyökumppanin kanssa ja aiheen tulee olla kytketty työelämästä lähteneeseen tarpeeseen sekä työelämän kehittämiseen toimintaterapian näkökulmasta.

Student workload

AHOT-opinnäytetyötä ei voi aloittaa, ennenkuin 4 ensimmäistä lukukautta suoritettu. AHOT-opparilla osoitetaan toimintaterapian alan ammatillisen harkinnan ja asiantuntijuuden kasvu ja taso. Tämän vuoksi perusopinnot tulee olla suoritettu.

Prosessi tulee suorittaa määrätyssä ajassa ja AHOT -opinnäytetyötä ei voi venyttää yli yhden lukukauden. Mikäli osaamisen näytön kirjallisuuskatsaus ei valmistu tai se ei ole hyväksytty, tulee opiskelijan ilmoittautua seuraavalle toteutukselle ja aloittaa alusta.

AHOT-opinnäytetyö tehdään yksilötyönä.

Content scheduling

Opiskelija tekee koko lukukauden aikana omassa tahdissa.

Further information for students

Toimintaterapian opinnäytetyön Moodle-alusta: https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=808

Assessment methods and criteria

Osaamisen näyttö arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla. Arvioinnista ei laadita erillistä lausuntoa tekijälle.

Arviointikriteerit on kuvattu Toimintaterapian opinnäytetyön Moodle-alustalla, AHOT-välilehdellä.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment. The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment. The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment. The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment. The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Go back to top of page