Advanced Research and Development (5 cr)
Code: SX00EQ83-3003
General information
- Enrollment
-
02.05.2023 - 14.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.10.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- English
- Degree programmes
- Social Services (in English)
- Teachers
- Miia Ojanen
- Tiina Lehto-Lundén
- Groups
-
SXG21S1Degree Programme in Social Services päivä
- Course
- SX00EQ83
Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 17 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 24.08.2023 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Advanced Research and Development SX00EQ83-3003 |
MPA5015
Oppimistila
|
Fri 25.08.2023 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Advanced Research and Development SX00EQ83-3003 |
MPA6011
Oppimistila
|
Fri 01.09.2023 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Advanced Research and Development SX00EQ83-3003 |
MPA3010
Digitila
|
Fri 15.09.2023 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Advanced Research and Development SX00EQ83-3003 |
MPA6011
Oppimistila
|
Fri 22.09.2023 time 13:00 - 14:00 (1 h 0 min) |
Advanced Research and Development SX00EQ83-3003 |
|
Fri 13.10.2023 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Advanced Research and Development SX00EQ83-3003 |
MPA6011
Oppimistila
|
Objective
The student
• is able to evaluate and select appropriate approaches and methods for the research and development of work and working communities in their field of study
• is able to identify the starting points and concepts of the main research and development methods used in their field
• masters the principles of research and development design and the content of a research plan and understands the importance of research design
• is able to collect appropriate research and development data and has the basic skills in processing and analysing data, reasoning and reporting results.
Content
• Design of research and development activities
• Key research and development methodologies in the field of study
• Acquisition, processing and analysis of data
• Reporting and presenting results and using them
Location and time
24.08.2023 12.45 - 16.00 MPA5015
25.08.2023 08.30 - 11.45 MPA6011
01.09.2023 08.30 - 11.45 MPA3010 independent, computer class is reserved
15.09.2023 12.45 - 16.00 MPA6011 12.45-13.45 Niina Pietilä: thesis info
22.09.2023 13.00 - 14.00 zoom: https://metropolia.zoom.us/j/67274626390 Meeting ID: 672 7462 6390, optional guidance
13.10.2023 12.45 - 16.00 MPA 6011 presentations, mandatory participation
Materials
For example:
In English:
- Devine & Heath. 2009. Doing social science : evidence and methods in empirical research. Basingstoke : Palgrave Macmillan.
- Flick (Ed.) 2017. The SAGE Handbook of Qualitative Data Collection.
- Outwhite & Turner (Ed.) 2007. The SAGE Handbook of Social Science Methodology.
- Perri & Bellamy 2012. Principles of Methodology : A Guide to Research Design in Social Science
In Finnish:
Clarkeburn, Henriikka & Mustajoki, Arto 2007. Tutkijan arkipäivän etiikka. Tampere: Vastapaino.
-Hallamaa, Jaana, Launis, Veikko, Lötjönen, Salla & Sorvali, Irma 2006. Etiikkaa ihmistieteille. Tietolipas 211. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.
-Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2010. Tutki ja kirjoita. 16. painos. Helsinki: Tammi.
-Humanistisen, yhteiskuntatieteellisen ja käyttäytymistieteellisen tutkimuksen eettiset periaatteet ja ehdotus eettisen ennakkoarvioinnin järjestämiseksi 2009. Helsinki: Tutkimuseettinen neuvottelukunta.
-Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausten käsitteleminen 2002. Helsinki: Tutkimuseettinen neuvottelukunta.
-Hyvärinen,Matti, Nikander, Pirjo ja Ruusuvuori, Johanna 2010. Haastattelun analyysi. Tampere: Vastapaino.
-Kananen, Jorma (2008): Kvali - Kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
-Kananen, Jorma (2011) Kvantti - Kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
-Kananen, Jorma (2015) Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas: Miten kirjoitan kehittämistutkimuksen vaihe vaiheelta. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
-Kielijelppi – jelppiä akateemiseen viestintään 2008. Helsingin yliopiston kielikeskus. Saatavana osoitteessa: <www.kielijelppi.fi>. Luettu 24.5.2018.
-Kirjoittajan ABC-kortti 2006. Suomen virtuaalikielikeskus. Saatavana osoitteessa: <http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc>. Luettu 24.5.1018.
-Kniivilä, Sonja, Lindblom-Ylänne, Sari & Mäntynen, Anne 2017. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 3., uudistettu painos. Helsinki: Gaudeamus.
-KOPPA, Menetelmäpolkuja humanisteille n.d. Jyväskylän yliopisto. Saatavana osoitteessa: https://koppa.jyu.fi/avoimet/hum/menetelmapolkuja
-Kuula, Arja 2006. Tutkimusetiikka. Aineiston hankinta, käyttö ja säilytys. Tampere: Vastapaino.
-Kyrö, Paula Tieteellinen tutkimusprosessi. https://metodix.fi/2014/05/17/kyro-paula-tieteellinen-tutkimusprosessi/
-Lagström, Hanna, Pösö, Tarja, Rutanen, Niina & Vehkalahti, Kaisa (toim. ) 2010. Lasten ja nuorten tutkimuksen etiikka. Julkaisuja 101. Helsinki: Nuorisotutkimusverkosto/ Nuorisotutkimusseura.
-Menetelmäopetuksen tietovaranto: https://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/index.html
-Menetelmäpolkuja humanisteille, KOPPA n.d. Jyväskylän yliopisto. Saatavana osoitteessa: https://koppa.jyu.fi/avoimet/hum/menetelmapolkuja
-Metsämuuronen, Jari 2008. Laadullisen tutkimuksen perusteet. 3. uudistettu painos. Helsinki: International Methelp.
-Metsämuuronen, Jari 2009. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä : tutkijalaitos. Helsinki: International Methelp.
-Metodix, metoditietämystä kaikille n.d. Saatavana osoitteessa: https://metodix.fi/sivukartta/
-Opinnäytetyöpakki, Kajaanin ammattikorkeakoulu n.d. Saatavana osoitteessa: http://193.167.122.14/Opari/ontTukiOngTehtHyp.aspx
-Roivas, Marianne & Karjalainen, Anna Liisa 2013. Sosiaali- ja terveysalan viestintä. Helsinki: Edita.
-Ruusuvuori, Johanna & Tiitula, Liisa 2005, Haastattelu: Tuktimus, tilanteet ja vuorovaikutus. Tampere: Vastapainoa.
-Vilkka, Hanna (2015 tai vanhempi painos): Tutki ja kehitä
-Vilkka, Hanna (2007): Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet.
Teaching methods
Contact teaching
Independent work
Working on the development task, preparing the presentation and presenting it at the seminar. Participation in the seminar (13.10.) is mandatory.
The course has a pre-assignment, which is done before the first contact teaching session. And the information concerning to that will be published after the registration.
Completion alternatives
RPL: Miia Ojanen
Further information
24.08.2023 12.45 - 16.00 MPA5015
25.08.2023 08.30 - 11.45 MPA6011
01.09.2023 08.30 - 11.45 MPA3010 independent, computer class is reserved
15.09.2023 12.45 - 16.00 MPA6011 12.45-13.45 Niina Pietilä: thesis info
22.09.2023 13.00 - 14.00 zoom (link will be published later) optional guidance
13.10.2023 12.45 - 16.00 MPA 6011 presentations, mandatory participation
The course has a pre-assignment, which is done before the first contact teaching session. And the information concerning to that will be published after the registration.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the assessment criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the assessment criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the assessment criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the assessment criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
See the curriculum attachment.