User Oriented Technology and Multidisciplinary Rehabilitation of the Older People (5 cr)
Code: SX00EQ21-3001
General information
- Enrollment
-
02.05.2023 - 14.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
18.08.2023 - 08.10.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 28
- Degree programmes
- Elderly Care
- Teachers
- Satu Vahaluoto
- Teacher in charge
- Satu Vahaluoto
- Groups
-
SXC22K2Vanhustyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00EQ21
Implementation has 1 reservations. Total duration of reservations is 3 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 18.08.2023 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Käyttäjälähtöinen teknologia ja ikääntyneiden monialainen kuntoutus SX00EQ21-3001/Orientaatio ja kuntoutus |
MPA6020
Oppimistila
|
Objective
The Students:
• recognise the importance of the environment as part of rehabilitation
• are able to describe the possibilities of distance rehabilitation and multidisciplinary home rehabilitation in the individual rehabilitation process of an older person
• identify the opportunities offered by human-driven gerontechnology in elderly care and in the daily life of the elderly
• are able to look at gerontechnology issues from an ethical point of view
• are able to explain the importance of housing changes and assistive tools in supporting living at home
Content
• multidisciplinary and cooperative rehabilitation
• distance rehabilitation operating models
• ethical review, usability and accessibility of gerontechnology
• user-oriented gerontechnology
• the process with assistive equipment
• environmental accessibility, safety and features supporting occupational performance
• planning and modification of the home and operating environment
Location and time
Opintojakson aloitus ja kuntoutuksen näkökulmia 18.8. klo 12.45-16.00
Opintojakso toteutuu opintojakson jälkeen verkkottoeutuksena, joka rakentuu moduuleista. Jokaisen moduuliin liittyy oppimistehtävä.
Moduuli 1, 2op 18.8..-10.9:
• monialainen ja yhteistoiminnallinen kuntoutus
• etäkuntoutus ja kotikuntoutus
• ympäristön merkitys osana kuntoutusta
Moduuli 2, 1 op 11.9.-17.9:
• ympäristön esteettömyys, turvallisuus ja toimintakykyä tukevat ominaisuudet
• koti- ja toimintaympäristön suunnittelu ja muutostyöt
• apuvälineprosessi
Moduuli 3, 2 op 18.9.-6.10.:
• geronteknologian eettinen tarkastelu, käytettävyys ja saavutettavuus
• käyttäjälähtöinen geronteknologia
• etäkuntoutuksen toimintamallit
Materials
The literature will be specified in the beginning of course, for more information, go to Moodle-workspace.
Teaching methods
Interactive (web-based) lectures
Studying the course literature,
Essay / paper
E-learning
Employer connections
N/A
Exam schedules
It is not possible to increase the approved written essey.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
1 credit = 27 hours
Content scheduling
1st period
Further information
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.
Hyväksyttyjä tehtäviä ei saa täydentää myöhemmin.
Oppimisteot ilmoitateen opintojakson orientaatiossa.
Metropolian tietosuojaseloste:
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
Learning assignments